A székely írás "us" (ős) jele

Amikor azt a kérdést vizsgáljuk, hogy vannak-e a székely írásnak szó- és mondatjelei, akkor az egyik lehetséges érv az igen válasz mellett, hogy a magyar jelkészlet többhang-értékű jeleinek tisztázott képi tartalma a jelnévvel összefüggő szó vagy mondat. A jelen cikkben ezt az állítást támasztjuk alá az "us" (ős) jel példájával, amely jelünket a nikolsburgi ábécé végén találjuk meg.

Ha tehát a jelnév "us" (ős), akkor a jelnek az őst kell ábrázolnia. Ezt be lehet látni a korábban kiadott és a neten is olvasható A Tejút hasadékában kelőnapistent ábrázolja-ea székely írás „us ” (ős) jele? c. füzetemben írtak alapján. Ugyanezt a fejezetet némileg bővítve kiadtam a Magyar hieroglif írás c. kötetemben is, ahol ez az írástani tanulság bővebb környezetbe helyezve olvasható és látható be. 




1. ábra. A székely írás "us" (ős) jele a Tejút hasadékában karácsonykor kelő és a szár "úr" jellel jelképezett napistent ábrázolja, vagyis a jel egy ligatúra, a belsejében lévő függőleges vonal az isteni ős jelképe 


Könnyű lenne azt ellenvetni, hogy a székely írás "us" (ős) jele (1. ábra) nem hasonlít a nagyszüleink fényképére. Ez valóban igaz, mert nem hús-vér embert ábrázol ez a jel. Azonban a jeleink alkotásakor nem is a földi emberektől, hanem az égiektől való származásra figyeltek, vagyis a jel az isteni ősünket ábrázolja. Azt, hogy az ősvallás szerint isteni származásúak vagyunk (hörögjenek bár napestig a ballib képzettségű magyargyűlölők), a krónikáink is megőrizték, amikor Nimród ősapánkat Thana (ős Ten) fiának mondják.




2. ábra. Megszemélyesített "ős" jelek a világ különböző tájairól


Mivel ezek alapján az ősvallási tételt illusztráló "us" (ős) jel értelme (remélhetőleg) néhányunk számára megvilágosodott, az értelmesebb és némileg becsületes emberek számára elfogadhatónak gondoljuk a tételt, miszerint ez az "us" (ős) jel az ősünket ábrázolja. hangsúlyoznunk kell, hogy nem gondoljuk szükségesnek népszavazással elfogadtatni ezt a következtetést, mert - bár ez sokakat meglephet - a tudományos bizonyítás nem a hozzá nem értő seggfejek között tartott népszavazással történik.



2. ábra. A Tejút hasadékában kelő Istent különbözőképpen ábrázolják, vagy jelképezik, de mindegyik esetben felismerhetően az Istenről van szó: balról jobbra: Ten, Dana, Jézus, szár "úr"


Ez  viszont egyenes bizonyítéka annak, hogy az "us" (ős) nem egyetlen hangot, hanem egy szót, a magyar nyelv ős szavát jelöli. Vagyis igazolható Veit Gailel híradása, mert a székelyeknek valóban van szójele. Ha ezen felül megértjük a Ten "isten" és a "tprus" (tapar us "szabír ős") jelet (ezek csak a nikolsburgi ábécé eddig azonosított hieroglifái), akkor azt is tudni fogjuk, miért használt Veit Gailel többesszámot. Ha meglepi is az állítás a tanulásra, olvasásra és gondolkodásra rest, vagy képtelen ballib barmainkat az rá a magyarázat, hogy több szó- és mondatjelünk is van.




3. ábra. A veleméri Szentháromság-templom diadalíve fölötti keresztény mandorlában Jézus Krisztus jelenik meg az ősvallás napistenének helyén









A veleméri Cserépmadár szállás (egy hiteles őrségi szállás) konyhájának részlete




További cikkek



A székely írás eredeztetése



A magyar írástörténet kutatását támogatja, ha nálam nyaral a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóházban, egy hiteles őrségi parasztházban 




veleméri Cserépmadár szállás kertjében, kávé mellett


Javaslom az olvasónak, hogy - amennyiben még nem tudja, hogy hol tölti el a nyaralásra szánt időt - akkor látogasson meg Veleméren és pihenjen nálam a Cserépmadár szállás és Csinyálóház nevű szálláson! Ez esetben módunk lenne néhány rovológiai tárgyú beszélgetést összekapcsolni az őrségi szálláson eltöltött hétvégével, vagy huzamosabb idejű nyaralással. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet, akkor nálunk megfelelő terepet talál. Nyilvánvaló, hogy különleges élményben lehet része. Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek csak itt és csak nálunk kaphatják meg ezt a legjobbaknak való szellemi csemegét. Volt szerencsém a milánói Boscolo-ban, egy ötcsillagos szállodában is eltölteni néhány napot és állíthatom, hogy az igen magas színvonalú kiszolgálásnak volt egy súlyos hibapontja: az alkalmazottak egy szót sem szóltak a magyar írástörténetről s a szállodai környezetben sem volt egyetlen rovásfelirat sem. Ha Ön ezt a nyaralási malőrt el szeretné kerülni, akkor - amennyiben javasolhatom - hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot!



Egy jellegzetes szobabelső a veleméri Cserépmadár szálláson

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések