Őrségi tartalom

Az Őrséget leíró cikkeim megírásának és közreadásának két célja van:

- Egyrészt fel szeretném hívni a nagyérdemű, a magyar kultúra gyökereire és az írás kezdeteire kíváncsi értelmiségi közönség figyelmét a veleméri szállásomra és az ugyanott kialakított Sindümúzeumra. A szállás bevétele lehetővé teszi az írástörténeti kutatásaim végzését, az írástudomány előrelépését. A Sindümúzeum pedig másutt meg nem szerezhető, tudományos hitelű információkkal szolgál az írás, a székely írás és a magyar népi hieroglifák kőkorban gyökerező kezdeteiről. Imázsvideo itt!

- Másrészt szeretném elérni, hogy az Őrség lakossága használja fel elei tudását és jelhasználatát a mai gondok megoldására. Értelmes vezetők számára ez egy támogatható célkitűzés lehet. Mégis érezhető egy határozott, de tövig érthetetlen, magyar- és tudományellenes ellenszél például az Őrségi Nemzeti Park irányából, de máshonnan is. Pedig a nemzeti parkok feladatkörébe beletartozhat a helyi hagyomány tisztelete, megőrzése és hasznosítása. Az Őrség lakossága ma is használja e jeleket. A legjobb fazekasok (Csótár RezsőCzugh Zsuzsa, Zsohár Gyula, Czibor Imre stb.) holnap is készíteni fognak olyan cserépedényeket, amelyeken ma már nem értett igen régi jelek vannak. Ugyanezek a jelek megtalálhatók az őriszentpéteren Körmendi Piroskának köszönhetően ma is készülő hímestojásokon is, meg a helytörténeti múzeumban őrzött cserepeken is, de a szombathelyi Iseumban is. Ugyan miért nem szabad megismerni e jelek mára elfeledett jelentését és okosabban, szervezettebben hasznosítani őket a vendégjárás fellendítése érdekében? Jellemző a helyzetre, hogy az Őrségi Vendégvárók (nagyon helyesen) körlevelet küldenek szét egy rokonszenves mandalafestő kezdeményezés támogatására, de a magyar és az őrségi mandalák (világmodellek) létéről talán senki sem tud és nem is kérdez rá. Pedig a cserépedények, a hímes tojások, a festett ládák és a templomok segítségével talán még ma is feltárható az egyes őrségi falvakra jellemző ősi jel- és mandalahagyomány. S a világ jobbik fele nem a jellegtelenségre és semmitmondásra vevő, hanem a táj eredeti hagyományára, ami másutt nincs. Ezért hajlandó ide utazni, pénzt és időt áldozni. Biztos, hogy megfelelő módon kezelik az őrségiek ezt a kultúrkincsüket? 


1. ábra. A veleméri Szentháromság templom és két ősvallásból örökölt jel a freskóiból (fotógrafika)





Mandalafestő kör az Őrségben






Az őriszentpéteri könyvtárban is kölcsönözhető a Magyar hieroglif írás c kötet



A gödörházi harangláb



A nagytótlaki körtemplom



Veleméri sindü hun jelképpel: a hieroglifikus egy sarok mondatjellel




Egy rovológiai (magyar írástani) jelentőségű őrségi szállás



Veleméri rajzos sindük



Nimród tamga a veleméri Sindümúzeum szentgyörgyvölgyi csuprán

Az "Isten országa" kancsó a veleméri Sindümúzeumban

A szentgyörgyvölgyi "négy jó" mondatos csupor

"Egy Lyukó" mondatjel egy veleméri rajzos sindün

Rovológia-és-kulinária

Attila itáliai hadjáratának kiinduló pontja az Őrségben

Magyar hieroglif írás és területfejlesztés

Az őriszentpéteri tál jelei

Varga Géza rovológus könyvei és néhány egyéb írása

Egy őrségi szállás hieroglifakereső templomtúrája

A szentgyörgyvölgyi Lyukó és ég jeles világmodell

Bajánsenyei tejesköcsög szár "úr" hieroglifával

"Egy Isten" olvasatú tulipános sindü a veleméri Sindümúzeumban

Hieroglifikus "Magasságos Lyukó köve" mondat egy veleméri rajzos sindün

X jeles veleméri rajzos sindü

Veleméri világmodell

Őrségi látnivalók, különös tekintettel a rovológiai nevezetességekre

Elolvasható-kőkori-írásemlékek

Csótár Rezső pohara őrségi szárnyas napkorong mintával

A magyar írástörténet egyetlen múzeuma: a veleméri 
Sindümúzeum

Czibor-Imre-világmodellje

Dana isten és magas szár kő Czibor Imre edényén

A hieroglifikus feliratot hordozó berekböszörményi gyűrű

Látogatók által készített képek a Sindümúzeumról



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése