Az Őrséget leíró és az alábbi linkeken keresztül elérhető cikkeim megírásának és közreadásának két célja van:
- Egyrészt fel szeretném hívni a nagyérdemű, a magyar kultúra gyökereire és az írás kezdeteire kíváncsi értelmiségi közönség figyelmét a veleméri szállásomra és az ugyanott kialakított Sindümúzeumra. A szállás bevétele lehetővé teszi az írástörténeti kutatásaim végzését, az írástudomány előrelépését. A Sindümúzeum pedig másutt meg nem szerezhető, tudományos hitelű információkkal szolgál az írás, a székely írás és a magyar népi hieroglifák kőkorban gyökerező kezdeteiről. Imázsvideo itt!
- Másrészt szeretném elérni, hogy az Őrség lakossága használja fel elei tudását és jelhasználatát a mai gondok megoldására. Értelmes vezetők számára ez egy támogatható célkitűzés lehet. A zalabaksai polgármester és felesége egy hímestojás- és fafaragás-kiállítást rendezett be a saját lakásán, Dabronak főterén pedig felállítottak egy nagyméretű hímestojást. Érvek és példák szólnak a magyar jelkincs kiemelt megbecsülése és okos hasznosítása mellett, mégis érezhető egy határozott, de tövig érthetetlen, magyar- és tudományellenes ellenszél például az Őrségi Nemzeti Park irányából, de máshonnan is. Pedig a nemzeti parkok feladatkörébe beletartozhat a helyi hagyomány tisztelete, megőrzése és hasznosítása.
Az Őrség lakossága ma is használja e jeleket. A legjobb fazekasok (Csótár Rezső, Czugh Zsuzsa, Zsohár Gyula, Czibor Imre stb.) holnap is készíteni fognak olyan cserépedényeket, amelyeken ma már nem értett igen régi jelek vannak. Ugyanezek a jelek megtalálhatók az Őriszentpéteren Körmendi Piroskának köszönhetően ma is készülő hímestojásokon is, meg a helytörténeti múzeumban őrzött cserepeken, de a szombathelyi Iseumban és az őrségi műemléktemplomokban is.
Ugyan miért nem szabad megismerni e jelek mára elfeledett jelentését és okosabban, szervezettebben hasznosítani őket a vendégjárás fellendítése érdekében? Miért nem lehet ezeket bemutatni az Őriszentpéteren most készülő központi kiállításon? Kevy Albert, az Őrségi Nemzeti Park munkatársa határozott nemet mondott az ezt célzó javaslatomra, de azt megindokolni nem tudta. Pedig az évekkel ezelőtt az Őrségben sok helyen felállított és ma is látható tájékoztató tábláikon a megkérdezésem nélkül is felhasználták a könyveimből vett ábrákat. Most, amikor felajánlom a segítségemet, miért nem akarják azt hasznosítani?
Jellemző a helyzetre, hogy az Őrségi Vendégvárók (nagyon helyesen) körlevelet küldenek szét egy rokonszenves mandalafestő kezdeményezés támogatására, de a magyar és az őrségi mandalák (világmodellek) létéről talán senki sem tud és nem is kérdez rá. Pedig a cserépedények, a hímes tojások, a festett ládák és a templomok segítségével talán még ma is feltárható az egyes őrségi falvakra jellemző ősi jel- és mandalahagyomány. S a világ jobbik fele a világjárásai során nem a jellegtelenségre és semmitmondásra vevő, hanem a táj eredeti hagyományára. Olyasmit vár tőlünk is, ami másutt nincs. Ezért hajlandó ide utazni, pénzt és időt áldozni. Biztos, hogy megfelelő módon kezelik az őrségiek ezt a kultúrkincsünket?
1. ábra. A veleméri Szentháromság templom és két ősvallásból örökölt jel a freskóiból (fotógrafika)
A veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóház hivatalos oldala
Őrségi szállás és a "törött macska" tünetegyüttes
Őrségi magánszállás múzeuma
Őrségi szállás és a gomba
Balog Géza műemlékvédelmi szakmérnök kéri, hogy kíméljem meg a szállásreklámjaimtól, amelyek célja egy műemlék jellegű parasztház megmentése
Magyarszombatfai tányér Jóma ten mondatjellel
Mandalafestő kör az Őrségben
Az őriszentpéteri könyvtárban is kölcsönözhető a Magyar hieroglif írás c kötet
A gödörházi harangláb
A nagytótlaki körtemplom
Veleméri sindü hun jelképpel: a hieroglifikus egy sarok mondatjellel
Egy rovológiai (magyar írástani) jelentőségű őrségi szállás
Veleméri rajzos sindük
Nimród tamga a veleméri Sindümúzeum szentgyörgyvölgyi csuprán
Veleméri rajzos sindük
Nimród tamga a veleméri Sindümúzeum szentgyörgyvölgyi csuprán
A veleméri világmodell frank és indián párhuzama
Az "Isten országa" kancsó a veleméri Sindümúzeumban
A szentgyörgyvölgyi "négy jó" mondatos csupor
"Egy Lyukó" mondatjel egy veleméri rajzos sindün
Rovológia-és-kulinária
Attila itáliai hadjáratának kiinduló pontja az Őrségben
Magyar hieroglif írás és területfejlesztés
Varga Géza rovológus könyvei és néhány egyéb írása
Egy őrségi szállás hieroglifakereső templomtúrája
A szentgyörgyvölgyi Lyukó és ég jeles világmodell
Bajánsenyei tejesköcsög szár "úr" hieroglifával
"Egy Isten" olvasatú tulipános sindü a veleméri Sindümúzeumban
Hieroglifikus "Magasságos Lyukó köve" mondat egy veleméri rajzos sindün
X jeles veleméri rajzos sindü
Veleméri világmodell
Őrségi látnivalók, különös tekintettel a rovológiai nevezetességekre
Elolvasható-kőkori-írásemlékek
Csótár Rezső pohara őrségi szárnyas napkorong mintával
A magyar írástörténet egyetlen múzeuma: a veleméri
Sindümúzeum
Czibor-Imre-világmodellje
Dana isten és magas szár kő Czibor Imre edényén
A hieroglifikus feliratot hordozó berekböszörményi gyűrű
Látogatók által készített képek a Sindümúzeumról
A szentgyörgyvölgyi "négy jó" mondatos csupor
"Egy Lyukó" mondatjel egy veleméri rajzos sindün
Rovológia-és-kulinária
Attila itáliai hadjáratának kiinduló pontja az Őrségben
Magyar hieroglif írás és területfejlesztés
Varga Géza rovológus könyvei és néhány egyéb írása
Egy őrségi szállás hieroglifakereső templomtúrája
A szentgyörgyvölgyi Lyukó és ég jeles világmodell
Bajánsenyei tejesköcsög szár "úr" hieroglifával
"Egy Isten" olvasatú tulipános sindü a veleméri Sindümúzeumban
Hieroglifikus "Magasságos Lyukó köve" mondat egy veleméri rajzos sindün
X jeles veleméri rajzos sindü
Veleméri világmodell
Őrségi látnivalók, különös tekintettel a rovológiai nevezetességekre
Elolvasható-kőkori-írásemlékek
Csótár Rezső pohara őrségi szárnyas napkorong mintával
A magyar írástörténet egyetlen múzeuma: a veleméri
Sindümúzeum
Czibor-Imre-világmodellje
Dana isten és magas szár kő Czibor Imre edényén
A hieroglifikus feliratot hordozó berekböszörményi gyűrű
Látogatók által készített képek a Sindümúzeumról
Őrségi szállás mogorva házigazdával
Jegyzet
(1) A fészbuk szerint Kevy Albert annak a Doncsecz Ákos wikipedia-szerkesztőnek az ismerőse, aki - valótlan ürügyekkel, a szakterülethez bevallottan hozzá nem értve - ismételten törlési eljárást indított a magyar jeltörténet fontos emlékeit ismertető wikipedia-szócikkek ellen.
Irodalom
Varga Géza: Magyar hieroglif írás
A csempeszkopácsi templom, amelynek két csodaszép és tanulságos rovológiai nevezetessége is megtekinthető
Magyarszombatfai csupor a kereszt alakú virágkompozícióvá vált Dana és alatta a két kacskaringó és a tengely által alkotott ten szójelekkel, az együttes olvasatuk: Dana ten (mai magyarsággal: Dana isten)
Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióval, őrségi szállás medencével, őrségi szállás SZÉP-kártyával, őrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn keresőkulcsok mentén keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a szép táj mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődők aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot a rovológus által vezetett őrségi szállás lefoglalása végett!
Onogesius hun vezér szobra a Csinyálóház (egy különleges őrségi szállás) alatt áll és vár a Teremtővel való koccintásra, "Inkább vagyok itthon Etele szolgája, mint vagyonos ember idegenben"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése