Anatóliától a sztyeppéig és Dél-Amerikáig több helyen megtalálhatók az ember alakjában megjelenő ős hieroglifák. Nyilvánvaló, hogy ez az ábrázolási azonosság az ősvallások eredendő rokonságával, a Tejút hasadékában karácsonykor kelő Nap kőkori eredetű tiszteletével magyarázható. Maga az ős hieroglifa is az ószövetségi (kőkori) Éden jelhagyományából maradt e népekre (1). A hieroglifa végül a székely írás látszólag használaton kívüli, ám az egykori fontossága miatt mégis megőrződött jelévé vált (2). Amikor e cikksorozatban a párthus írásemlékeket elemezzük, akkor a saját, eddig meg nem értett íráskultúránk eredeztetését tesszük a helyére. Nyilvánvaló, hogy ez a kőkori eredetű párthus ős hieroglifa közeli összefüggésben van a székely írás nikolsburgi ábécéjében, valamint az énlakai Egy Isten mondatjelben és másutt (a népi hieroglifikus szövegekben) is megmaradt ős jellel (3).
1. ábra. Párthus fülbevaló dísze a megszemélyesített ős hieroglifa (középen), aranyból formált Lyukó és ős jelei (balra), valamint a székely írásban meglévő rokonai: fentről lefelé a "ly" rovásbetű és az "us" (ős) szójel.
3. ábra. Megszemélyesített ős hieroglifák balról jobbra: Urál, equadori sziklarajz Manuel Palacios fényképéről, kirgiziai sziklarajz és Anatólia
4. ábra. Hakaszföldi sziklarajz a Bojári sziklákról
Az aranyból kialakított párthus figurán két jelet is elhelyeztek, amelyek a Lyukó ős mondat kiolvasását teszik lehetővé. Lyukó itt a napisten egyik neve, ami arra utal, hogy ő minden jó forrása. Ez a mondat leginkább a kirgiziai párhuzamon ismerhető fel (3. ábra). Ez megengedi azt a következtetést, hogy a konkrét jel- és nyelvhasználat (az enokulturális viszonyrendszer) a hun területekkel volt közös.
Jegyzetek
(1) A székely írás kb. 50 000 éves előzményekből, a kőkori ősvallás hieroglifáiból alakult ki az ószövetségi (az Ararát körül az interglaciális idején létezett) Éden területén.
(2) Németh Gyula turkológus, az akadémikus rovológia atyamestere 1934-ben még azt volt kénytelen beismerni, hogy az "us" jelünket nem tudják hová tenni. Követői a mai napig ezen az állásponton vannak, pontosabban többnyire meg sem említik ezt a jelünket, hogy ne kelljen bevallaniuk a tanácstalanságukat.
Tisztázódott ugyan, hogy a Tejút hasadékában kelő napisten ábrázolásáról van szó, ám ezt nem ismétlik meg, mert egy dilettáns álláspontját nem merik sem tárgyalni, sem elfogadni. A külső szemlélő számára úgy tűnhet, mintha könnyebb lenne számukra a kutatási eredmények megértése, elfogadása és képviselete helyett inkább tudatlannak és jellemtelennek tettetni magukat.
Attól tarthatnak, hogy a székely írásról bebizonyosodik a végső soron kőkori eredete. Ez nem csak igazolná a magyar kultúra igen régi voltát, hanem egyúttal azt is, hogy az akadémikus "tudomány" képviselői által száz éven át folytatott és téveszme-terjesztéssel párosult jelzőosztogatás nem jött be. Ha vannak is (a felületes szemlélő számára) becsületesnek tűnő képviselői ennek az akadémikus körnek, egzisztenciális okok, valamint hozzáértés hiányában a "tudományos konszenzussal" való konfrontációt nem tudják és nem akarják vállalni.
(3) Az "us" (ős) jelünk léte nyilvánvalóvá teszi, hogy a székely írásnak ma is vannak szójelei, ezért az írásunkat - bár van egy kitűnő ábécéje is - nem lehet alfabetikus írásnak tekinteni és az arameus-szogd-ótürk vonalon származtatni.
(2) Németh Gyula turkológus, az akadémikus rovológia atyamestere 1934-ben még azt volt kénytelen beismerni, hogy az "us" jelünket nem tudják hová tenni. Követői a mai napig ezen az állásponton vannak, pontosabban többnyire meg sem említik ezt a jelünket, hogy ne kelljen bevallaniuk a tanácstalanságukat.
Tisztázódott ugyan, hogy a Tejút hasadékában kelő napisten ábrázolásáról van szó, ám ezt nem ismétlik meg, mert egy dilettáns álláspontját nem merik sem tárgyalni, sem elfogadni. A külső szemlélő számára úgy tűnhet, mintha könnyebb lenne számukra a kutatási eredmények megértése, elfogadása és képviselete helyett inkább tudatlannak és jellemtelennek tettetni magukat.
Attól tarthatnak, hogy a székely írásról bebizonyosodik a végső soron kőkori eredete. Ez nem csak igazolná a magyar kultúra igen régi voltát, hanem egyúttal azt is, hogy az akadémikus "tudomány" képviselői által száz éven át folytatott és téveszme-terjesztéssel párosult jelzőosztogatás nem jött be. Ha vannak is (a felületes szemlélő számára) becsületesnek tűnő képviselői ennek az akadémikus körnek, egzisztenciális okok, valamint hozzáértés hiányában a "tudományos konszenzussal" való konfrontációt nem tudják és nem akarják vállalni.
(3) Az "us" (ős) jelünk léte nyilvánvalóvá teszi, hogy a székely írásnak ma is vannak szójelei, ezért az írásunkat - bár van egy kitűnő ábécéje is - nem lehet alfabetikus írásnak tekinteni és az arameus-szogd-ótürk vonalon származtatni.
Irodalom
Varga Géza: Magyar hieroglif írás
Varga Géza: Antropomorf Föld jel a párthusoktól
Varga Géza: Istenábrázolások magyar hieroglifákkal
A veleméri Cserépmadár szállás (egy 3 szobás, 11 férőhelyes őrségi szállás) Belső szobája
Varga Géza: Magyar hieroglif írás
Varga Géza: Antropomorf Föld jel a párthusoktól
Varga Géza: Istenábrázolások magyar hieroglifákkal
Varga Géza: A rovológiában a "tudományos konszenzus" egy maffiaszerű csoportosulás blöffje
Varga Géza: A Magyarságkutató Intézetnek, Dr. Horváth-Lugossy Gábor főigazgató úrnak
Varga Géza: Honnan tudjuk, hogy a székely írás őse, a magyar hieroglif írás 50 000 éves?
Varga Géza: Az Éden szó rokona-e az edény szavunknak?
Varga Géza: A Tejút hasadékában kelőnapistent ábrázolja-e a székely írás „us ” (ős) jele?
Varga Géza: Az énlakai Egy Isten mondatjel
Varga Géza: Párthus tartalom
Varga Géza: A Magyarságkutató Intézetnek, Dr. Horváth-Lugossy Gábor főigazgató úrnak
Varga Géza: Honnan tudjuk, hogy a székely írás őse, a magyar hieroglif írás 50 000 éves?
Varga Géza: Az Éden szó rokona-e az edény szavunknak?
Varga Géza: A Tejút hasadékában kelőnapistent ábrázolja-e a székely írás „us ” (ős) jele?
Varga Géza: Az énlakai Egy Isten mondatjel
Varga Géza: Párthus tartalom
Ne fogadjon el utángyártott, lejárt szavatosságú, vagy sérült csomagolású őrségi szállást! Rovológus által vezetett eredeti hangulatú őrségi szállás csak nálunk! A néprajzilag hiteles, de a modern kor eszközeivel ellátott, elbűvölő természeti táj közepén (erdő és patak között) található őrségi szállás az igényeseknek való. A szállás lefoglalásához hívja most a 06(20)534-2780-as telefonszámot! Cserépmadár szállás és Csinyálóház (azaz kitűnő őrségi szállás) Veleméren is csak egy van.
A veleméri Cserépmadár szállás (egy 3 szobás, 11 férőhelyes őrségi szállás) Belső szobája
Onogesius hun vezér szobra a Csinyálóház (egy különleges őrségi szállás) alatt áll és vár a Teremtővel való koccintásra, "Inkább vagyok itthon Etele szolgája, mint vagyonos ember idegenben"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése