2024. december 29., vasárnap

A Nagy Zoltán által közölt üllő hieroglifikus virágtövének olvasata

E cikkben a Nagy Zoltán és Szulovszky János szerkesztők által jegyzett Vasművesség évezredei a Kárpát-medencében c. kötet címlapján közölt üllő hieroglifikus virágtövének olvasatát adom közre (1. ábra). A kötetben az üllőre vonatkozóan a "Nagy Zoltán 2008. nyomán" hivatkozást találtam.


1. ábra. A Nagy Zoltán által közölt üllő virágszerű jelmontázsának olvasata a kétoldalt látható égbe vezető lépcsőkkel (magas kő jelpárral) egyetemben: Dana szár magas köve (mai magyarsággal: Dana úr magas köve)


Egy dunaújvárosi üllőn lévő hasonló virág (pontosabban: világfa) ábrázolása alapján úgy tűnik, hogy egy általánosan elterjedt, ősvallási hagyományból ránk maradt szokást értünk tetten. Ezek az előfordulások időszerű bizonyítékok a most zajló, de a tudományos konszenzus körein belül - rovológiai tudáshiány és módszertani-etikai hiányosságok miatt - megoldást nem nyert világfa vitában

Pócs Éva azt vetette fel a vitaindító cikkében, hogy a magyar honfoglalóknak talán nem is volt világfájuk. Amit ma a kutatók világfának gondolnak a honfoglalás kori hagyatékból, annak világfa volta nem bizonyítható. "Természetesen" ennek az ellenkezője igaz. A honfoglalás kori leleteken világfa ábrázolások százai találhatók s ezek szerkezete és jelhasználata hasonló a most említett üllőkéhez. Mivel a világfa elolvasható, jól megérthető a jelentése, valamint dokumentálható a magyar eredete. Nem csak az világos, hogy Pócs Éva fanyalgása erőtlen, hanem az is, hogy álláspontja a világfaügyi és rovológiai tudáshiányra lett építve.

A "tudományos konszenzus" mérvadó körei a mindenkori megszállóink szája íze szerinti kultúrtörténetet és őstörténetet kanyarítottak nekünk a világosi fegyverletételt követően. Az előző átkosban divatban volt könyvkiadási monopólium lehetővé tette egy erre kapható körnek a korlátozás nélküli hazudozást, a szakemberek és a tömegek félrevezetését. A "mindent másoktól vettünk át" és a "merjünk kicsik lenni" vezérlő eszmét követve olyan lapos teóriákkal etették egymást és a nagyérdeműt, hogy akárhol kaparjuk meg az állításaikon a mázt, a tények mindig a kishitűségüket és az identitásromboló hajlamaikat leplezik le.  

A most vizsgált és a dunaújvárosi üllő jelmontázsa azt bizonyítja, hogy a világfa nem idegenből átvett termék, hanem az alig felbecsülhető jelentőségű (végső soron kőkori eredetű) magyar ősvallás jelhasználatának hagyatéka. A világfa ugyanis a magyar hieroglif írás meghatározott (többnyire a világfát ábrázoló) jeleiből összeállított, magyarul elolvasható mondatjel. A magyar ősvallási jelhasználatban nem csak a világfát, hanem a csodaszarvast és a turult, meg a világmodelleket is magyar hieroglifákkal (ősvallási kötődésű szójelekkel) látták el, azaz egész rendszere bontakozik ki e szokásnak. E magyar jelekkel magyar mondatokat rögzítettek. Ezek alapján az üllő elolvasható virágtöve a világfát idézi fel és ez a több évezredes, a fél világon elterjedt hieroglifikus jelhasználat magyar eredetű.  


Irodalom

Nagy Zoltán - Szulovszky János szerkesztők: Vasművesség évezredei a Kárpát-medencében, MTA VEAB, Szombathely, 2009.

Varga Géza: Pócs Éva a Mandinerben: Nem ismerünk ősmagyar mítoszokat, csak hamis mítoszok vannak

Varga Géza: Dunaújvárosi üllő elolvasható hieroglifikus világfával

Varga Géza: Magyar hieroglif írás, Írástörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2017.

Varga Géza: A világfa vita

Varga Géza: "Magas kő" ábrázolási konvenció példatár

Varga Géza: Hoppál Mihály álláspontja kapcsán a világfa a csodaszarvas és a rovológia rendszerszerű összefüggéséről

Varga Géza: Török Tibor a Szejma-Turbino kultúra magyar őstörténetben játszott szerepéről






Varga Géza




Attila Róma elfoglalására induló csapatai az Őrségen keresztül jutottak el Itáliába. Ha Ön is oda készül, akkor tarthat egy pihenőt jövet is, meg menet is Veleméren, a Cserépmadár szállás és Csinyálóház kényelmes és szép lakosztályaiban! Nálunk akkor is megszállhat, ha az esze ágában sincs továbbmenni. Ami tökéletesen érthető lesz, hiszen aligha van jobb hely Velemérnél és Magyarországnál. Attila is visszafordult ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése