2020. június 23., kedd

Hadháziné Vaday Andrea szakvéleményében említi a budapesti hun(?) jelvény reszelésnyomait

Hadháziné Vaday Andrea korábban egy személyes beszélgetésünkben említette, hogy szerinte ez a jelvény a vascsap rögzítési technikája alapján avar kor előtti lehet. Ő nem hunnak, hanem hun korinak mondta a jelvényt. A múzeumot én kértem, hogy ezt a véleményt kérjék tőle írásban. A múzeum szót is fogadott, ám a szakvéleményből nem kaptam eredeti példányt, csak egy Szente Gergely által átadott kivonatot, amiből éppen az a korszakba sorolás maradt ki, ami miatt az egészet javasoltam. Hadháziné Vaday Andreát megkerestem telefonon, hogy kérjek tőle az eredeti szakvéleményéből, de azt mondta: nem kíván ezzel foglalkozni. Nos, a kivonat így is hasznos lehet, mert egyértelműen rögzíti a reszelésnyomok létét, amit (a tárgy fizikai változásait) a legújabban született és a főigazgató által is aláírt Revíziós jegyzőkönyv hasztalanul próbál tagadni. 



1/a. ábra. Hadháziné Vaday Andrea szakvéleményének múzeumi kivonatából a felső rész, amelyen a reszelőnyomokat említő mondatokat pirossal bekereteztem


1/b. ábra. A Hadháziné Vaday Andrea szakvéleményéből készített és Szenthe Gergely által átadott, aláírást és a korszakba sorolást nélkülöző különös kivonat teljes oldalképe 



2. ábra. A hun jelvény eredeti állapota (balra), az ekkor még szürkés-zöldes színű tárgy fényképét Tomka Péter főigazgató-helyettes is az eredeti állapot képeként közli a tárgytípusról írt dolgozatában, valamint a friss reszelés miatt sárga színűre változott tárgyról általam a múzeumban, tanúk előtt készített fénykép (jobbra) ez utóbbi bemutatja a Hadháziné Vaday Andrea szakvéleményében említett reszelésnyomokat




3. ábra. A fenti ábra jobb oldalán látható reszelt állapot részlete a nagyítás miatt jobban látható reszelésnyomokkal





Irodalom








Ne fogadjon el utángyártott, sérült csomagolású, vagy rosszarcú eladó által kínált Cserépmadár szállás és Csinyálóházat! Rovológus által vezetett hiteles őrségi szállás csak nálunk!  



Kétségtelen, hogy elfogult vagyok, mert teljes szívemből szeretem az Őrséget és a szállásunkat, de Ön is így járhat, ha egyszer nálunk nyaral! Hívja most a 06(20)534-2780-as telefonszámot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése