2020. május 4., hétfő

I-II. századi római katonai csat magyar mondatokkal

Nem ez az első római tárgy, amelyen magyar hieroglifákat látok. A felső fokon szakképzett olvasónak könnyű dolga van, mert legyinthet egyet rá, mondván: - Bolond lyukból bolond szél fú! - A tudományos kérdések effajta elintézése ugyanis mindig egyszerűbb, mint a kutatás, a munka és a sokak számára nehézséget jelentő logikus gondolkodás. Én azonban nem tehetem ugyanezt, mert ha komoly választ akarunk kapni a székely írás eredetének száz éven át tudományos igénnyel meg nem válaszolt kérdésére, akkor az ehhez hasonló jelenségekkel is foglalkoznom kell. A csat jelmontázsa, amely az eget tartó, Istennel azonos világoszlopot (égig érő fát, Tejutat) ábrázolja képszerűen és elolvashatóan, két jelpárból áll. Az egyik jelpár az égboltot, a másik a világoszlopot jelképezi és ábrázolja (1. ábra). Az égbolt íve Nagy Óg mondatként olvasható (amit talán ma inkább Nagy ég-nek mondanánk), a világoszlop pedig szár ten (mai magyarsággal: Úr ten, vagy Úristen) olvasatú.



1. ábra. Római katonai csat az I-II. századból (középen), a csat hieroglifái (balra) és a hieroglifáknak megfelelő székely jelek (fentról lefelé: "n", "o/ó", "sz", "nt/tn" (Ten) és az ezres számjel)


A Nagy Óg mondat

A magyar népi jelkészletben több olyan szövegmutatvány is található, amely - bár rokonítható a székely írással - annál sokkal archaikusabb és közvetlen párhuzamait az ókori írásmutatványok között találjuk. Ott sem az ókor modern írásai, hanem az akkor is archaikus szövegek között. Jó példája ennek a szakemberek számára különös kapcsolatrendszernek a jelen cikkben bemutatott római katonai csat jelkészlete is, különösen annak égboltot felidéző, a csat ívét képező felső két képjele. A sztyeppi népek csatjain sorozatban tapasztaltuk, hogy a csat íve az égboltot ábrázolja. Mivel ez a római csat ebbe a sztyeppi sorozatba illeszkedik, azt kell feltételeznünk, hogy ez a római katonai csat egy sztyeppi népekből toborzott katonai egység hagyatékából került elő. A rómaiaknak rendes szokása volt idegen zsoldosok katonai szolgálatba fogadása, ezért ez korántsem elképzelhetetlen. Ugyanakkor szükséges annak az elemzése is, hogy ez az elterjedtnek tűnő jelenség (a székely jelpárhuzamok római alkalmazása) milyen forrással magyarázható a fent mondotton kívül. Lehetséges-e etruszk, hettita (luviai), vagy görög, esetleg más forrásból való átvétel? Az eddigiek alapján bizonyos, hogy ez a jelkészlet, amely a mai székely írásban is megjelenik, a kőkor óta elterjedt a Pireneusoktól Dél-Amerikáig. (1) A kérdés megválaszolása a székely írás eredeztetését pontosíthatná. 



2/a. ábra. A római csat (fent) íve a Nagy Óg mondat kiolvasását teszi lehetővé, ugyanezt a két szójelet találjuk az őriszentpéteri tálon is (lent), hasonló egymáshoz viszonyított helyzetben (a felső ív a nagy, az alsó pedig az Óg szójele, ezek a székely írás "n" és "o/ó" betűivel genetikus kapcsolatban vannak (az Ószövetségben is említett Óg király az ogur népek őse)



2/b. Balról jobbra: a hettita hieroglif írás "nagy" és "ég" szójele, a hettita (újabban luviai) hieroglif írást 20 hasonló alakú jel köti a székely íráshoz, amelyek között 12 esetben tartalmi kapcsolat is kimutatható





2/c. ábra. A székely rovásírás "n" és "o/ó" betűje, a két székely jel a rovástechnológia miatt fordult el, ugyanis egy fapálcába nem lehet vízszintes jelet róni 



Az Úr ten mondat



3/a. ábra. A római csat Szár ten (mai magyarsággal Úr ten, vagy Úristen) mondata/szava (balra) és az énlakai unitárius templom Egy Isten (Egy + ős + ten) mondatjele (jobbra)




3/b. ábra. A csempeszkopácsi templom kapubélletében az Istennel azonos világoszlop (Isten országa-ként elolvasható) jelképe szintén az eget tartja, akár a római csaton

A történeti kép


Éppen ez az, a történeti kép, ami még nem tiszta. Azért is meghökkentő ez a magyar hieroglifákkal megírt római csat (1. ábra), mert nem fér bele a római korról köztudottakba. Mivel pedig ez a csat létezik, nem nagyon tehetünk mást, mint a köztudomásunkat kell felfrissítenünk.

Van éppen elég okunk a közvélekedés kijavítására. Például azt is ismételgetni kell, hogy a székely írás előzménye, a magyar hieroglif írás már a kőkorban el volt terjedve a Pireneusoktól Dél-Amerikáig. A másik figyelemre méltó, de nem közismert adat az, hogy a Tordos-Vincsa kultúra jelei közül 49 egyezik a magyar hieroglif írás jeleivel. Vannak az I. századot megelőző időkből elolvasható szövegeink és hangzósított magyar szavaink is. Például, bár Fehér Bence nem vette észre, hogy az általa felsorolt, a Kr. e. I. évezredből származó szkíta szövegek mindegyike jól elolvasható magyarul, a magyar hieroglif írás segítségével, ez mégis tény. A Kárpát-medencébe vonult további sztyeppi népek (jászok, szarmaták stb.) is a magyar hieroglif írást használták a leleteik alapján. Nem is beszélve az etruszkokról és a görögökről (valamint elődeikről, a minósziakról), akik szintén a magyar hieroglif írást alkalmazták például az edényeik "díszítésére". Mindezek taglalására e rövid cikkben nincs lehetőség, csupán arra kívánom felhívni a figyelmet, hogy sok forrása lehet a magyar hieroglif írás római kori használatának. Egy külön cikket kell is szentelnem a római-magyar rovológiai párhuzamoknak. A legnagyobb valószínűséggel a Kárpát-medencéből származtathatjuk e római katonai csat írását, de ennek megbízható eldöntéséhez a korabeli magyar hieroglif írásemlékek alapos felmérésére, a jelhasználat apró azonosságainak és eltéréseinek kutatására lenne szükség.

Jegyzet

(1) Akinek ez a tény (a székely jelpárhuzamok kőkori elterjedtsége a Pireneusoktól Dél-Amerikáig) nem egyeztethető a világnézetével és esetleg vérnyomásemelkedést okozna, az vegyen be egy kerek, fehér tablettát és - ha javasolhatom - olvassa el figyelmesen a Magyar hieroglif írás c. kötetemet, amelyben e jelek elterjedtségét kb. 1000 ábrával dokumentálom!


Irodalom


Varga Géza: Magyar hieroglif írás

Varga Géza:  Római - magyar rovológiai párhuzamok

Varga Géza: Az őriszentpéteri tál jelei










Amennyiben látni szeretné, milyen az, amikor egy szállásgazda pandémia idején 10 méterről integet, akkor - ha javasolhatom - előbb kattintson a fenti címre és nézze meg az alábbi videót is, mert a legvégén valóban integetni fogunk!
Cserépmadár szállás imázsvideó




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése