2018. november 20., kedd

Szarmata korong "Nagyságos Lyukó" ajánlással

A szarmaták hátrahagyott emlékein olyan nagy mennyiségben bukkannak fel a magyar hieroglif írás jelei, hogy az alátámasztja azokat a genetikai és történészi megfontolásokat, amelyek a szarmatákat magyarul, vagy magyarral rokon nyelven beszélő népnek tartja. A jelhasználat alapján a szarmaták a hun-magyar kultúra mindent felülíróan erős hatása alatt éltek, vagy inkább annak egyenrangú részesei voltak. A most vizsgált tárgy esetében például - a jelhasználaton túl - a szilágysomlyói hun boglár körben futó oroszlánjai, vagy a magyar népművészet táljainak peremén körben alkalmazott nagy hieroglifák jelentik a párhuzamot.



1/a. ábra. Szarmata korong a magyar hieroglif írás jeleivel, körben futó oroszlánokkal (kutyákkal, farkasokkal?) és peremén a nagy szójelekkel



1/b. ábra. Az őriszentpéteri tál peremén szintén megtaláljuk körben a nagy hieroglifákat (a Nagyságos Óg mondat részeként, a középső és alsó sorban a második jelcsoport)


A szarmata korongon több hieroglifát sikerült kétségen kívül azonosítanom. Közülük kettő a Nagyságos Lyukó mondatot rögzíti (2. és 3. ábra). Ez a korong központi gondolata.



2. ábra. A szarmata korong nagy/nagyságos hieroglifája (balra) és a székely írás "n" betűje (jobbra), az égbolt ívét ábrázoló jel elforgatását a rovástechnológia kényszerítette ki




3. ábra. A szarmata korong lyuk/Lyukó hieoroglifája (balra) és a székely írás "ly" betűje (jobbra)







4. ábra. A szarmata aranykorong köriratának oroszlánjai (kutyái, farkasai?)



A "köriratban" négy kölyökoroszlán (kutya, vagy farkas?) is látható (4. ábra). Mindegyiken vannak jelek, de nem pontosan azonosak, páronként eltérnek. Közülük kettőn is megjelenik a két fül között a szár "úr" jel (5. ábra). Lehetséges, hogy ezek az állatalakok is egy-egy elolvasható mondatot rögzítenek, de ezeket egyelőre nem tudjuk elolvasni.




5. ábra. A szarmata aranykorong szár "úr" jele (balra) és a székely írás "sz" betűje (jobbra)


Az állatalakok "bordái" is elolvashatók lehetnek (a székely írás "ny" betűjére emlékeztetnek), de ennek a rovásbetűnek az akrofóniáját még nem sikerült megnyugtatóan rekonstruálni (6. ábra). A Szekeres István által feltételezett "nyugat" jelentés még további igazolást kíván. Például válaszolni kellene arra a kérdésre, hogy ezen a leleten mi értelme lenne egy világtáj megemlítésének? Azt persze tudjuk, hogy egyes kultúrákban a napisten különböző megjelenéseinek (közte a napfelkeltének és a lenyugvásnak is) kialakult a tisztelete s ezen az alapon a nyugat jele is lehetne a lenyugvó Nap jelképe, ám ezt további leleteknek és megfontolásoknak kellene még alátámasztania.



6. ábra. A szarmata aranykorong "ny" (nyugat?) jele (balra) és a székely írás "ny" betűje (jobbra)


Megtalálható még a körirat két állatalakján a magas szójele is (7. ábra).



7. ábra. A szarmata aranykorong magas szójele (balra) és a székely írás "m" betűje (jobbra)



A korong közepén van egy ötödik állatábrázolás is (8. ábra). Ez az oroszlán (kutya vagy farkas?) arról nevezetes, hogy a térdein olvasható a nagy hieroglifa. Ez az elhelyezés a Szent Korona Krisztus-zománcát  (illetve általában a Szent Korona zománcain megfigyelhető jelhasználatot) idézi, mert ott is megfigyelhető, hogy előszeretettel raktak jeleket a vállra, könyökre és térdre. Ez minden bizonnyal összefügg az első emberrel kapcsolatos ősvallási hiedelmekkel, akinek a csontjaiból ugyanis a hegyek képződtek.



8/a. ábra. A szarmata aranykorong központi állatábrázolása, térdein a nagy hieroglifával




8/b. ábra. A Szent Korona pártáján lévő Krisztus-ábrázolás térdén is jeleket találunk, ami az ősvallási gondolat közösségére utal





Ott fent, a dombon (a kanyar után balra a harmadik portán) van a magyar íráskutatás legtermékenyebb műhelye, a veleméri Sindümúzeum, ahol egy valódi őrségi szállás is várja a falusi turizmus vándorait 




További blogbejegyzések

A tóka részlete






Ne fogadjon el utángyártott, vagy gyanús csomagolású őrségi szállást! Valódi, rovológus által vezetett őrségi szállás csak nálunk!




A veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóház kertjében felállított Onogesius-szobor Hankó Péter szobrászművész alkotása


Tavasszal el kellene döntenünk, hová is menjünk majd nyaralni? Bevallani sem merjük magunknak, hogy szeretnénk egy jó ajánlatot kapni, amiben nem csak szállás, hanem kulturális csemege is van? Szeretne a szép szállás mellé valamiféle értelmiségi-vonzó, de nem túl drága szolgáltatást kapni? Ha Önnek a szállás mellé a veleméri Onogesius-szobor megtekintésére támadna kedve, akkor ajánlhatjuk magunkat! Ez az ajánlatunk nem mentes minden önérdektől, viszont kétségtelenül egyedi. Az általunk ajánlott őrségi szálláson nem csak az Onogesius-szobor megtekintésére, hanem a magyar hieroglif írásról folytatott eszmecserére, a Sindümúzeumban díjtalan tárlatlátogatásra is van lehetőség az itt eltöltött nyaralás alkalmával. S mindez (a beszélgetés, a múzeum meg a szobormegtekintés is) teljesen ingyenes. Ha Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a hun-magyar romantika mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az Onogesius, az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek, mint Ön is,  aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Másutt meg mutatóba sincs. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot az őrségi szállás lefoglalása végett!




veleméri Cserépmadár szállás konyhája egykor egy őrségi parasztcsaládot szolgált disznóöléskor is, karácsonykor is, tollfosztáskor is, meg a mindennapokban is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése