Az ogur név története fontos a számunkra, mert mindkét népnevünk alkotóeleme. Egyrészt alapját képezi az idegenek által ránk alkalmazott és az onogurból keletkezett orosz vengri, angol hungarian stb. neveknek. Ezeken túl a magyar népnevünknek is része, ami a Muagerisz királyfi nevében szereplő ager alapján nyilvánvaló. A szerzők az onogurt a százötven éves finnugrista prekoncepciók szellemében általában török szónak ítélik, pedig minden ízében magyar (1). Egykor szokás volt a népeket az isteni ősük alapján megkülönböztetni, esetleg róla el is nevezni. Ezt tapasztaljuk az ogur esetében is.
E cikkben az ogur szóösszetétel négy hieroglifikus előfordulását mutatom be (1/a és 1/b. ábra). Ezek az előfordulások arról tájékoztatnak, hogy a magyarság (pontosabban az ogur nép) egyszerre őshonos a Kárpát-medencében és Dél-Európában, valaha meghatározó szerepet játszott a Távol-Keleten, a Turáni Alföldön és Szibériában, miközben része volt Amerika benépesítésében is. (2)
E cikkben az ogur szóösszetétel négy hieroglifikus előfordulását mutatom be (1/a és 1/b. ábra). Ezek az előfordulások arról tájékoztatnak, hogy a magyarság (pontosabban az ogur nép) egyszerre őshonos a Kárpát-medencében és Dél-Európában, valaha meghatározó szerepet játszott a Távol-Keleten, a Turáni Alföldön és Szibériában, miközben része volt Amerika benépesítésében is. (2)
1/a. ábra. az Óg úr (ogur) ligatúra előfordulásai egy hopi tálra festve (balra), a Savaria-i Iseum területén hiteles ásatáson előkerült római kori vakolatdarabon (középen) és egy középső bronzkori fémlelet Ócsa területéről (jobbra)
1/c. ábra. A kb. 4 000 éves yazilikajai hettita sziklapantheon egyik domborművén a szárnyas napkorongot jobbról is, meg balról is az Óg sar (Óg úr, ogur) olvasatú oszlop támasztja alá
1/d. ábra. A máltai Gozó-sziget kőkori (közel 6000 éves) Ggantija templomának főoltára előtti kőlépcsőbe vésett Óg szójel
Az 1/a - 1/c. ábrákon látható jelmontázsoknak két egyező eleme van.
- Az égboltot ábrázoló ív Óg király (égisten) nevét rögzíti. A székely írásban ma ilyen az "o/ó" rovásbetű, csak a rovástechnológia miatt függőlegesre fordult (2. ábra).
- A világoszlopot (égi hegyet) ábrázoló sar "úr, sarok" hieroglifa megfelel a székely írás "s" betűjének. A jelmontázsban alátámasztja az ég boltozatát. Ez a szerepe nyilvánvalóvá teszi, hogy a Tejúttal, égig érő fával azonos istent jelképezi (2. ábra).
Az 1/a - 1/c. ábrán látható ligatúrákat két sorrendben is olvasták. Az egyik sorrend a sarok, saroglya szavakat eredményezte, a másik az ogur népnevet. Az ogur fiatalabb szó a sarok, saroglya szavaknál, mert benne már nem a sar hangalak rögzült, hanem az abból kialakult úr. Ez a kettősség arra utal, hogy Óg király a sarkok istene volt s hogy névligatúrája a világmodellek sarkain szerepelt a magasba vezető út jeleként.
3. ábra. Így néz ki a hieroglifikus Nagyságos Óg mondat egy meroving csaton (balra) és egy őrségi tányéron (jobbra)
4. ábra. Perkátai honfoglalás korabeli ruhadísz (jelvény) az Óg és sar "úr" hieroglifák egyesítéséből származó Óg úr vagy ogur (esetleg sarok/sarog) ligatúrával
Jegyzetek
(1) Az onogur népnév három szótagból áll.
- Az on "tíz" jelentésű a török és a magyar nyelvben is, mert a régi számjeleinkben (amelyekről Varga Csaba számol be az utolsó, nagyszerű kötetében) a vonás jelölte a 10-et (3). Ezért szerepel a negyven, ötven, hatvan stb. számneveink végén.
- Óg az isteni ősapánk neve, amely név rokona az ég szavunknak. Ógot a görögök Heraklész (vö: her Ak, am. Óg úr!), a károk Magor néven tisztelték. Óg király szerepel az Ószövetségben is.
- Az úr szó ma is ugyanebben a formában és jelentéssel ismert a magyar nyelvben. Eredetileg az Isten neve vagy jelzője volt, ennek megfelelően ma is az állandó jelzője. Ipolyi Arnold szerint még a sztyeppéről hoztuk magunkkal.
(2) A magyar nyelv egykor (a jégkorszak idején és az azt követő évezredekben?) elterjedt használatát elsősorban a számtalan helyen előkerült és magyarul elolvasható hieroglifikus szövegek bizonyítják. Ezek kutatását és megértését segítheti, de nem pótolja egyetlen más tudományág, így a ma méltán nagy szerephez jutó genetika sem.
A hantik és a manysik a történelem során nem viselték az ogur nevet (vagy változatát, az ugort), csak a nyelvészek keresztelték el őket újabban obi-ugornak. A szkíta, hun és szabír-magyar uraik ezzel szemben joggal viselték az ogur/ugor nevet, amiről a területeiket az oroszok elnevezték Jugriának. Ez adott aztán ötletet a finnugrista őstörténet-tervezőknek az obi-ugor népnév feltalálására.
(3) Varga Csaba könyve igazolja, hogy a kb. 30 évezreddel ezelőtt már létezett pont-vonal számírás töretlenül jutott el napjainkig, hiszen ez sok felé ma is használatos. Sőt, némi rontással ugyan, de a mai "arab" jelekkel való számírásunk is csupán kissé torzított változata ennek az ősi pont-vonal számírásnak.
Irodalom
(3) Varga Csaba könyve igazolja, hogy a kb. 30 évezreddel ezelőtt már létezett pont-vonal számírás töretlenül jutott el napjainkig, hiszen ez sok felé ma is használatos. Sőt, némi rontással ugyan, de a mai "arab" jelekkel való számírásunk is csupán kissé torzított változata ennek az ősi pont-vonal számírásnak.
Irodalom
Varga Csaba: A számjelek és a számírás története
Varga Géza: Magyar hieroglif írás
Varga Géza: Hopi tál az "Ogur isten" mondattal
Varga Géza: Szabír jelek az Iseumban
Varga Géza: Meroving csat a hieroglifikus "Nagyságos Óg ragyogó országa" mondattal
Varga Géza: Az őriszentpéteri tál jelei
Varga Géza: Laszlovszky András akaratlanul is elismeri a sumér és a magyar nyelv valamiféle rokonságát
Varga Géza: Az ogur népnév hieroglifikus előfordulásai
Varga Géza: Tibeti ogur aranyálarc magyar hieroglifákkal
Ne fogadjon el utángyártott, sérült csomagolású, vagy rosszarcú eladó által kínált Cserépmadár szállás és Csinyálóházat! Rovológus által vezetett hiteles őrségi szállás csak nálunk!
Kétségtelen, hogy elfogult vagyok, mert teljes szívemből szeretem az Őrséget és a szállásunkat, de Ön is így járhat, ha egyszer nálunk nyaral! Hívja most a 06(20)534-2780-as telefonszámot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése