2022. szeptember 4., vasárnap

Jeszenszky Katalin és János látogatása a Sindümúzeumban

Kedves Varga Géza!

Júliusban, egy kirándulásunk alkalmával sokat beszélgettünk Önnel. Ekkor készültek a mellékelt képek is. Valószínű több levélben küldöm el, mert egy e-mailbe nem mind fér bele. Nagyon jól éreztük magunkat, kár, hogy nem volt több időnk.

Üdvözlettel: Jeszenszky Katalin és János



Ülök a Frányó Zoltán ügyvéd barátomtól kapott, központi elhelyezkedésű karosszékben és a Jeszenszky Jánossal folytatott beszélgetés közben - ha szükséges - a megfelelő hosszúságú mogyorópálcával rámutatok a szóba kerülő tárgyakra, ez eljárásnak köszönhetően nekem nem kell mozognom és elterebélyesedhetek, míg a kedves látogatónak mozognia kell a terem különböző pontjai között és karcsú marad




Az első láda tetején, az első sor közepén van Czibor Imre barátom elolvasható üzenetet a szájában tartó madárral díszített tányéra, felette balra a vámfalusi fazekasok tányéra az Isten szeme mintával, aminek a nevét néhai Csupor Istvántól, a Néprajzi Múzeum Cserép részlegének vezetőjétől tudtam meg, a madaras táltól jobbra fent lévő zöld-sárga tányért Farsang Adrienn nagyrákosi fazekas készíttte




A tetőcsúcsban lévő két falikar között Szerváciusz István cementből készített honfoglalás kori isten-jelképe látható, az alatta lévő fa polcot én készítettem és sindűrajzokkal díszítettem



Hímes tojások rovásjelekkel, valamint egy szép madaras óra, amihez hasonlót minden Fazekasnapokon lehet vásárolni Magyarszombatfán




 A Sindümúzeum kiállításának madarakat (turulokat) és egy cikádát (szárnyas rovart) ábrázoló részlete



 
A Sindümúzeum kiállításának részlete




 A Sindümúzeum kiállítása látogatóval



 
A Sindümúzeum kiállításának részlete cserepekkel




 A Sindümúzeum kiállításának részlete e sorok írójával és Jeszenszky Jánossal





A cikkíró és a művei, amelyek írása közben elterebélyesedett a számítógép előtt




Egy régí típusú (kívül mázatlan, rátett díszítéssel ellátott) edény a szekrény tetején, valamint környékbeli templomok és világmodellek fotógrafikái 





Tisztelettel várom Önöket is előzetes egyeztetés után (06/20/534-2780)




Tisztelt Jeszenszky Katalin és János!

Hálásan köszönöm a képeket!

Ha nem szépek, akkor az azért van, mert én is rajtuk vagyok. Ezek egyébként 2022-ben készültek? Mert megdöbbentően kövér vagyok rajtuk még mindig. 2010 decemberében 110 kg voltam, tegnap pedig már csak 97 kg-ot mutatott a mérleg. Persze ez azt jelenti, hogy folytatnom kell a fogyást egészen addig, amíg csinos fiatalembert nem mutatnak a képek. Remélem, többször is eljönnek majd, egyre újabbakat készíteni!
 
Tisztelettel és üdvözlettel,














Ha Ön a leírások alapján még nem tudta eldönteni, hogy Veleméren van-e az a hely, amelyről egész életében álmodott, akkor ezen a hídon kell átjönnie s a domb tövében jobbra kell kanyarodnia ...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése