2020. február 26., szerda

VI. századi angolszász világmodell hun mondatokkal

Újabb angolszász ékszert ismerünk meg az alábbi cikkben, amelynek jelvilága összhangban van a dr. Somos Zsuzsanna előadásából és könyveiből megismerhető történeti összefüggésekkel, az Etheling dinasztia történetével. 




1/a. ábra. Angolszász világmodell a magyar hieroglif írás szójeleiből alkotott mondatokkal


Nem csak azt bizonyítják ezek az összefüggések, hogy az angolszász uralkodók Attila leszármazottai voltak, hanem egyúttal a hunok magyar nyelvéről és magyar jelhasználatáról is tanúskodnak. Az alábbi, VI. századi angolszász ékszeren lévő, a magyar hieroglif írás szójeleivel (1) írt rövid mondatok ugyanis magyarul szólalnak meg és alátámasztják a magyar krónikák álláspontját a hun-magyar azonosságról. A magyar kultúra szerencséjére ezt és a hasonló angolszász tárgyakat nem a Magyar Nemzeti Múzeumban, hanem az értékeket becsülő és óvó angol múzeumokban őrzik, ezért a magyar muzeológusoknak nem áll módjában a jeleket hordozó felületük barbár lereszelése, amint azt megtették a budapesti hun(?) jelvénnyel.

1/b. ábra. Angolszász világmodell a magyar hieroglif írás szójeleiből alkotott mondatokkal



2. ábra. A köriratban ismétlődően olvasható Lyukó országa mondat



3. ábra. A sugár irányban olvasható Lyukó sar, mai magyarsággal Lyukó úr vagy Lyukó a sar(ok) mondat



4. ábra. A köriratban ismétlődően olvasható Magas szár kő a sar (mai magyarsággal magasságos úr kő a sarok) mondat




5. ábra. A magas szár kő  (mai magyarsággal: magasságos úr kő) mondatjelnek kitűnő keleti eredetű (afganisztáni és amerikai) kapcsolatai vannak (2)





6. ábra. Az angolszász, a hun és avar, valamint a magyar jelek összehasonlító táblázata, a jobb oldali oszlopban fentről lefelé a székely írás "ly", "m", "sz" "harmadik k" (kő), a magyar heraldika "ország" szójele és végül a székely írás "s" betűje látható 



A nyelv, a jelek, a jellegzetes mondatok és az esetleg közel etnikumjelzőnek minősíthető "magas kő" ábrázolási konvenció előfordulása (1., 5., 7. és 8. ábra) kétségtelenné teszi, hogy sztyeppi hatás érte Angliát a VI. század előtt. Ha e mellett figyelembe vesszük azt a tényt is, amit genetikusok állapítottak meg, miszerint Kr. e. 5000 évvel a hunok őseinek egy csoportja vonult át Amerikába indiánnak, akkor az indián példák is valószínűsítik a szibériai hun hatást, másrészt méltán elbámulhatunk e kulturális nyomok fennmaradásának és elolvashatóságának nagyszerűségén.



Jegyzetek


(1) A magyar hieroglif írás kb. 40 szójelét azonosítottam és írtam le a Magyar hieroglif írás c. kötetben.




 (2) A lépcsős toronytemplomot ábrázoló "magas kő" ábrázolási konvenció 4000 éves példáját Afganisztánból ismerem, egy istennő-idol vállain szerepel (7. ábra). 

Van három jelből álló változata is a "magas kő" ábrázolási konvenciónak (5. és 8. ábra), amikor a középső jel annak az istennek a nevét, vagy jelzőjét rögzíti, amelyiket a lépcsős toronytemplomon tisztelnek. 

Az angolszász világmodell esetében ez az istennév vagy jelző a szár "úr" (5. ábra). Ez a szó, amit ma az Isten állandó jelzőjeként használunk, Khuar alakban maradt fent a Kaukázus vidéki hunokról hírt adó forrásokban (legutóbb a Mübaraz Helilov - Nyitray Szabolcs szerzőpár említette az egyik kötetében). A szár "úr" szó változatai egy szó eleji t-sz-kh-h-elhalkulás hangváltozás bizonyítékai. Az isten eredeti neve Tar lehetett. Ez több más istennév mellett a magyar Teremtő, az obi-ugor Numi Tórem, valamint az etruszk/latin Numitor nevében is előforduló szótaggal azonosítható.

Az acoma agyagdoboz "magas kő" ábrázolási konvenciója esetében a három jelből álló ligatúra a Lyukó istennevet tartalmazza középen (8. ábra). A Lyukó olvasat a magyar hieroglif írás eddig ismert adatai alapján született. A jelnév és szó indián megfelelőjét vagy kiejtését jó lenne megismerni. Ehhez az indián nyelvek kutatóitól és Amerikában élő magyaroktól várok segítséget (lehetséges, de ellenőrzésre szoruló nyelvi párhuzamként eddig a Yukon "Nagy folyó" folyó és a Yucatan "Lyukó ten"? félsziget neve merült fel).




8. ábra. Egy acoma edényen az angolszász ékszeren is megtalálható hieroglifákból alkották meg a Magasságos Lyukó köve mondatjelet, a "magas kő" ábrázolási konvenció egyik indián előfordulását



 9. ábra. A "magas kő" ábrázolási konvenció előfordulása a magyar birtokjelek és nemzetségjelek között (a Magyar Néprajzi Lexikon nyomán)




10. Pécsi honfoglalás kori sisak a "magas kő" ábrázolási konvencióval, a lépcsős toronytemplom elolvasható rajzával


Irodalom


- Dr. Somos Zsuzsanna: Hunok a brit trónon (video)


- Dr. Somos Zsuzsanna: Az Etheling dinasztia. Hunok a brit trónon? in: A Biblia és az ősi Sumér irodalmának párhuzamai SN Kramer szerint. Püski, 2018. 109-120. oldal.

- Dr. Somos Zsuzsanna: Az Etheling dinasztia, in: Skóciai Szent Margit az Árpád-házi királylány, felmenői és leszármazottai. Püski, 2019. 9-12. oldal. 

- Varga Géza:  Angolszász boglár hun mondatokkal

- Varga Géza: Magyar hieroglif írásÍrástörténeti Kutatóintézet, Budapest, 2017.

- Varga Géza: Veit Gailel a székely szó- és mondatjelekről

- Varga Géza: Budapesti hun(?) jelvény bibliográfia

- Varga Géza: Hun és avar tartalom

- Varga Géza: Meroving, frank, angolszász és gót tartalom


- Varga Géza: Acoma agyagdoboz a "Magas kövön ragyogó Dana isten" mondattal

- Varga Géza: A hunok magyar nyelvéről és a székely írás hun eredetéről folyó ostoba vitáról

- Varga Géza: Afganisztáni istennő-idol ismerős jelekkel


- Varga Géza: Hieroglifikus birtokjeleink

- Varga Géza: A honfoglalók és az indiánok "magas kő" tisztelete közös forrásból származik












Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn keresőkulcsok mentén keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a szép táj mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. 



2 megjegyzés:

  1. Péterfai János a fészbukon: "Különben forrás igazolja az Angol és Ír sziget hunokhoz tartozását, meg Dánia is említve van, ami akkor Skandinávia déli részét is jelentette. Sta-Vanger tartománya Roga-Land, Osz-Ló Sok-Ember, délre tőle West és East Fold. Aztán Birka főváros (Bíró-Háza vagy Király), a Szaka>Szka, Szaka-Din-ávia, Nor-Vég No-Úr Vég, Észak-Vég, de Kent Angliában, Beowulf, Wulfar-kas, a Teutiak - Tejútiak a Walhallában, és mérhetetlenül sok egyéb kapcsolat. A Ger-Man ősei a magyarok, ennyi."

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Magyar Nemzeti Múzeum, Varga Benedek főigazgató úr!

    Tájékoztatom a hunok által használt jelekről írt újabb cikkemről (a linkje alul megtalálható).

    Egyúttal javaslom, hogy a tudományos követelményeknek megfelelően rendezzék (vagy közösen rendezzük) a budapesti hun(?) jelvényről kötött letéti szerződésünk máig megoldatlan helyzetét. Önöknek a szerződésünk értelmében ki kellene állítaniuk a leletet és egy tudományos folyóiratban kellene azt leírniuk, ami nem történt meg.

    Nem tudományos folyóiratban jelent meg a leírás és azt sem gondolhatják komolyan, hogy a tárgyon "rontott latin M" betű szerepel. Ha rászorulnak (s az eddigiek alapján ez felmerülhet), bármelyik nem debil általános iskolástól szaktanácsot kérhetnek az M betű felismerése tárgyában. Mellékelem azt a képet a rovásjelekről, amit az egyébként kitűnő helyettese rontott M betűként határozott meg és amely meghatározás ellen Ön sem tiltakozott.

    A szerződéses kapcsolatunk tudományos értelemben is megnyugtató lezárásában bízva tisztelettel üdvözli:

    Varga Géza írástörténész

    VI. századi angolszász világmodell hun mondatokkal
    http://hungaryfirst.hu/index.php/cikkek/2020-02-27/vi-szazadi-angolszasz-vilagmodell-hun-mondatokkal

    VálaszTörlés