2019. szeptember 3., kedd

"Egy Isten" olvasatú égig érő fa a Chillon-i vár falán

Az Írástörténeti Kutatóintézet 2019-es alpesi expedíciója során tudatosan készültem a hieroglifáink felbukkanására, mert a hun-meroving-frank jeltörténeti előzmények alapján ezekre számítani lehetett (1. ábra). A Chillon-i vár termeit sorra járván azonnal észrevettem az egyik helyiség falfestésének szép részletében a székely írás "us" (ős) jelének pontos megfelelőjét. Az elmosódott fénykép retusálása, a megértést megkönnyítő fotógrafika elkészítése során lettem figyelmes a további (Ten és Egy) hieroglifákra. A falfestés az égig érő fa (a Tejút) jelképes ábrázolása, tetején a Tejút hasadékában kelő napisten szilvamagra emlékeztető jelképével. Ezt a kőkori eredetű jelet az ősvallási ábrázolási szótárból átvette a kereszténység is és mandorlaként alkalmazza azt. A jelek már a kőkorban elterjedtek a Pireneusoktól Dél-Amerikáig, az a tény azonban, hogy általuk egy magyar mondat olvasható el a Chillon-i vár egyik termében, kétségtelenül meghökkentő. A hasonló jelek előfordulásának feltérképezése megvilágíthatja és segít jobban megérteni az ókor és a középkor kulturális folyamatait.



1. ábra. A Chillon-i vízivár egyik termében lévő falfestés tészlete


2. ábra. A Chillon-i vízivár falfestés-tészletének hieroglifikus tartalma



3. ábra. Az énlakai unitárius templom Egy Isten mondatjele megvilágítja a Chillon-i ábrázolás értelmét



4. ábra. A karosi honfoglalás kori tarsolylemez is az égig érő fa hasadékában születő napistent ábrázolja



5. ábra. Az 1300-as években freskókkal díszített veleméri Szentháromság-templom és freskóinak két részlete, a jobb felső sarokban a diadalív csúcsán megjelenő mandorla, amelyben Jézus Krisztus azonosul a kettős kereszttel, mert a kettős kereszt az Egy (az Isten egyik jelzőjének) szójele



Irodalom


Varga Géza: Hun írásemlékek idegen címkével

Varga Géza: A II. karosi temető 29-es sírjából előkerült tarsolylemez hieroglifikus mondata

Varga Géza: A veleméri Szentháromság-templom

Varga Géza: Az énlakai Egy Isten mondatjel

Varga Géza: Az Írástörténeti Kutatóintézet 2019-es alpesi expedíciója

A Chillon-i vár (wikipedia)












A csempeszkopácsi templom, amelynek két csodaszép és tanulságos rovológiai nevezetessége is megtekinthető



A csempeszkopácsi templom kapubélletének Isten országa olvasatú hieroglifikus mondatjele



Ha Ön, kedves olvasó eddig eljutott a cikk olvasásával, akkor megérdemel egy kis ajándékot, egy különleges nyaralási ötletet.  Elfogadna olyan ajánlatot, amiben nem csak őrségi szállás, hanem némi kulturális csemege is van, ami nem kerül túl sokba? Akkor megtalálta! Ajánljuk magunkat! Ez persze nem mentes minden önérdektől, viszont kétségtelenül egyedi. Az általunk javasolt őrségi szálláson a magyar hieroglif írásról is folytathat eszmecserét, nem is beszélve a Sindümúzeum díjtalan meglátogatásáról az itt eltöltött nyaralás alkalmával. S mindez (a beszélgetés és a Sindümúzeum is) teljesen díjtalan. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn skeresőkulcsok mentén keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a szép táj mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek, mint feltehetően Ön is,  aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot a rovológus által vezetett őrségi szállás lefoglalása végett!




Onogesius hun vezér szobra a Csinyálóház (egy különleges őrségi szállás) alatt áll és vár a Teremtővel való koccintásra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése