A rovológiai kutatás olyan történelmi korokba és viszonyokba enged bepillantást, amire másképpen nem nagyon lenne mód. Például most a hun-magyar azonosságot és a székely írás kialakulását dokumentáló újabb bizonyítékok: hieroglifikus nyelvemlékek kerültek elő (1).
1/a. ábra. Római kori (I-II. századi) gyűrűk Savariából a Ragyogó szár (mai magyarsággal: Ragyogó úr) mondattal (balra és középen), valamint a tiszabezdédi honfoglalás kori gyűrű a Bél szár (mai magyarsággal: Bél úr) mondattal (jobbra)
1/b. ábra. A két római kori és a honfoglalás kori gyűrű mindegyik szójele megfeleltethető a székely írás valamelyik rovásbetűjének
1/c. ábra. A két római kori gyűrűn így írták le a Ragyogó szár (mai magyarsággal: Ragyogó úr) mondatot
Azt már korábban is közreadtam, hogy a római kori Savariában az ogur (a városnak nevet adó szabír) népesség őstiszteletének szentelt díszes helyiség létezett s hogy használták a magyar hieroglif írást és a magyar nyelvet is. E cikkben két római kori gyűrűt mutatok be, amelyeken ugyanaz a magyar hieroglif írással írt magyar mondat olvasható. Bemutatok mellé egy honfoglalás kori és egy Árpád kori magyar gyűrűt is, valamint az Óbuda Szőlő utcai avar kulacs és a gátéri avar korong mondatát is. Ezeken ugyanennek a szokásnak és jelhasználatnak a megfelelője olvasható. A gyűrűkön, a madaras korongon és a kulacson két-három szójelből áll és ősvallási kötődésű a mondat, sőt egyik-másik szó (az eltérő jelekkel írt szár "úr" és a ragyogó) azonos is némelyik tárgyon.
A római korban eleink még a szár hieroglifa ágakkal ellátott, képszerű változatát használták (ami napjainkig megmaradt a népi jelhasználatban), a honfoglaló magyarok gyűrűjén azonban már a leegyszerűsödött lineáris szár jelet látjuk (ami valamikor bekerült a székely írásba is "sz" betűként).
A gátéri avar madaras korongon is szerepel a két szójelből álló Ég szár (mai magyarsággal Égi úr, vagy Ég ura) mondat (3. ábra). Ez a nyelvemlék-sorozat nyilvánvalóvá teszi a hun-avar-magyar etnokulturális azonosságot és folytonosságot. A magyarság egymást követő alakulatai egyaránt és hasonló célokra, hasonló módon használták a székely írás előzményét.
A magyar hieroglif írás történetét, jellemzőit és példáit a Magyar hieroglif írás c. kötetben mutatom be.
3. ábra. A gátéri avar korong az Ég szár (mai magyarsággal: Ég ura) mondattal
A gátéri avar madaras korongon is szerepel a két szójelből álló Ég szár (mai magyarsággal Égi úr, vagy Ég ura) mondat (3. ábra). Ez a nyelvemlék-sorozat nyilvánvalóvá teszi a hun-avar-magyar etnokulturális azonosságot és folytonosságot. A magyarság egymást követő alakulatai egyaránt és hasonló célokra, hasonló módon használták a székely írás előzményét.
4. ábra. Az Óbuda, Szőlő utcai avar kulacs Ragyogó Bél atya mondata, az alsó sorban az avar atya, Bél és ragyogó hieroglifáknak megfelelő székely "ty", "b" és "r" rovásbetűk
5. ábra. Magyarszombatfai tányér négy szár "úr" hieroglifával, a világmodellek sarkain az égbe vezető út jelét szokás alkalmazni (esetünkben ez az Istennel azonos égig érő fa rajza), ez a szár jel már a római kor óta használatos a Dunántúl folyamatosan tovább élő hun-avar-magyar lakossága körében
(1) A hasonló adatokat eddig sem volt hajlandó észrevenni a "tudományos konszenzus" és feltehetően ez esetben is úgy fog tenni, mintha vak lenne és egyébként is szövegértési nehézségei lennének. Nyilvánvaló pedig, hogy nem erről van szó, hanem az akadémikus "tudomány" berkeiben nem áll rendelkezésre kellő akarat, tudás és becsület a százéves finnugrista hazudozás megtöréséhez. Kiemelt tisztelet a kivételnek, ha mégis akadna!
Varga Géza: Tiszabezdéd Harangláb honfoglalás kori gyűrűjének hieroglifái
Varga Géza: Gátéri avar madár a hieroglifikus "Ég ura" mondattal
Varga Géza: Az Aquincum-Szőlő utcai avar kulacs jelei
Varga Géza: Az aracsi ezüstgyűrű hieroglifái
Varga Géza: Szabír jelek az Iseumban
Varga Géza: Szabír jelek az Iseumban
Varga Géza: A rovológiában a "tudományos konszenzus" egy maffiaszerű csoportosulás blöffje
Varga Géza: Hieroglifikus gyűrűfeliratok
Van biztonságos szállás pandémia idején?
Az őrségi szállásunkon egy "6-ot fizet 5-öt kap" elnevezésű (feje tetejére állított) akcióval kísérletezünk a járványveszély minimalizálása végett. Az akció neve viccnek tűnik, de nem szándékunk viccelődni a halállal. Éppen ellenkezőleg: arra készülünk, hogy megoldjuk azt a problémát, ami a világ szállodaiparát néhány hét alatt a padlóra küldte. Nem gondoljuk ugyanis, hogy az "Újraindítjuk az életet!" jelige hangoztatása megoldja a virológiai helyzetet. Ez csupán azt a dilemmát fejezi ki, hogy a járvány ellenére is működnie kellene a gazdaságnak. Ami a védőoltás megjelenéséig egyúttal az öreg és az immunproblémás társaink fokozott veszélyhelyzetét is jelenti. Mivel ilyen ember minden családban létezhet, a nyári nyaralás szervezésekor a vendégeknek is, meg a szállásadóknak is érdemes figyelnie az alábbi megfontolásokra.
Annak nem szabad megtörténnie a szállásokon, hogy a tömeges igénybevétel miatt bárki bajba kerüljön. Ezt próbáljuk meg jelezni a "6-ot fizet, 5-öt kap" akció meghirdetésével. Nem szállhatunk be a szállások között a tömegek megnyerése érdekében eddig folytatott árcsökkentő versenybe.
A kísérleti jelleggel kidolgozott üzleti konstrukciónk alternatívája csak a szállás bezárása lehet. Ez nem döntene bennünket anyagi romlásba, mert a szállás eddig sem volt nyereséges, ám sajnálnánk, ha a szép környezetben nem lakhatna pihenésre vágyó ember. Nyilvánvaló, hogy csak igen kevés vendéget fogadhatunk, azaz - ha legalább a minimális költségeket fedezni akarjuk - akkor árat kell emelnünk.
Az akciót igénybe vevő vendégnek ténylegesen nem kell kifizetnie a 6. éjszaka árát, ám az előző ötét megemeltük, hogy a hatodik és a hetedik éjszaka üresen maradhasson a ház - a vendégeink és a magunk védelmében. Mellesleg, ha pl. a kedves vendég négy fős létszámmal érkezik a Cserépmadár szállásra, akkor az épületben lévő többi hét ágy szintén üresen marad, hogy a vendégek ne találkozzanak idegennel az épületben a nyaralás alatt. Remélhetőleg ezzel és a további intézkedéseinkkel önmagában is sikerül jelentősen fokoznunk a biztonságot.
Az egyik fiam ugyan rögvest úgy nyilatkozott, amikor az elképzelést kifejtettem, hogy akár a Zárva! táblát is kitehetnénk, mert senki sem fog jönni, de erre kézenfekvő volt a válasz: Ha úgysem jön senki, akkor minek kitenni a Zárva! táblát? Ám amennyiben mégis csak akad valaki, aki fontosnak tartja, hogy senki ne betegedjen bele a nyaralásba, az esetleg mégis igénybe veszi ez a fordított akciót.
A szállásunk egyik értéke eddig is az előkelő (vagy csodálatos) elszigeteltség volt. Talán lord Byron sem mondhatta volna másképpen, ha betért volna valaha is hozzánk, miközben összecsapta volna a két kezét ámulatában: - Ez biz' a splendid isolation! - Nos, egyet kellene értenünk a romantikus költőfejedelemmel, ha ő is így gondolta volna.
Napjaink meglepetése az, hogy a világ értékítélete is - kénytelen, kelletlen - ebbe az irányba fordul. Az a sajnálatos (azért nem mondom, hogy örömteli, mert a hátunk közepére sem kívánjuk ezt a járványt) meglepetés ért ugyanis bennünket, szállásadókat, hogy a szállásunknak ezt az értékét a pandémia és a karantén jelentősen felértékelte. Ugyan mi lehet fontosabb a biztonságnál?
A szállásunk egy csodaszép környezetben lévő, elszigetelt parasztház, ahol a kiismerhetetlen ellenség elől az egyetlen biztosnak ígérkező menedéket nyújtjuk: a tömegektől való távolságot. Egy épületet csak egy családnak adunk ki és két vendég között 2 éjszakás (takarítással, fertőtlenítéssel és szellőztetéssel egybekötött) szünetet tartunk. Az érkező kedves vendéget nem üdvözöljük kézfogással (a tizenvalahanyadik alkalommal érkezőt sem fogjuk átölelni), legjobb esetben is csak 10 méterről integetünk egymásnak).
A vegyszerekkel való fertőtlenítést azonban nem visszük túlzásba. Biztosan ígérhetem például, hogy nem fogunk beszerezni és alkalmazni ózongenerátort, mert az is megbetegítheti a vendégeket. Az ózongenerátor annak való, aki nem ér rá szünetet tartani két vendég között, mert minden üres szobát megengedhetetlen veszteségnek tart.
Ennek az ózongáznak - mint az a világhálón olvasható - a szervezetre gyakorolt hatása veszélyes lehet mind emberek, mind háziállatok esetében, ha sokáig és komolyabb koncentrátumban vannak kitéve a belégzésének. Kevesen képesek megérezni a már veszélyes mennyiségű ózon illatát a levegőben. Ha 24 órán át lélegzünk be olyan levegőt, melyben az ózon koncentrációja meghaladja a 0,05 ppm-et - tehát a millió egységben 0,05 egység ózon sűrűséget – az alábbi tüneteket tapasztalhatjuk: Tüdő irritáció, vagy fertőzés Légzési nehézségek, köhögés, zihálás Maradandó tüdőkárosodás Asztma kiújulása Nagyobb esély tüdőbetegségek kialakulására Csökkent légzéskapacitás. Egyik sem kívánatos, ezért nem kísérletezünk az ózongenerátorral.
A rózsalugasunknak ez a bokra, ami két éve még ilyen szép volt, ma már nem létezik, mert ismeretlen ok miatt kiszáradt (úgyis lépcsőt és járdát akartunk csinálni ugyanoda, ami tavaly ősszel el is készült, miközben a rózsalugas többi része megmaradt)
A kísérleti jelleggel kidolgozott üzleti konstrukciónk alternatívája csak a szállás bezárása lehet. Ez nem döntene bennünket anyagi romlásba, mert a szállás eddig sem volt nyereséges, ám sajnálnánk, ha a szép környezetben nem lakhatna pihenésre vágyó ember. Nyilvánvaló, hogy csak igen kevés vendéget fogadhatunk, azaz - ha legalább a minimális költségeket fedezni akarjuk - akkor árat kell emelnünk.
A Belső szoba
Részlet egy fürdőszobánkból
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése