2018. október 6., szombat

Szarmata szarvas "Nagyon jó ős" szerepben

Az ősvallás céljait szolgáló, kőkori eredetű ábrázolási konvenciók egyike a "jel állaton", amely használatos volt Eurázsiában és Amerikában is. Az a különös szokás kapcsolódott hozzá, hogy az állatokra (madarakra, négylábúakra) mindig a magyar hieroglif írás jeleit tették (1. ábra). A szarmata állatábrázolások szövegei esetében is ez történt: a hun, avar és honfoglaló magyar emlékekhez hasonlóan a magyar hieroglif írás jeleivel rögzítették őket és magyarul olvashatók el. E feltűnő jelenség több megválaszolandó kérdést vet fel. Az egyik a hun-magyar azonosság, a másik a szarmaták és a szarmata leletek besorolásának kérdése. A szövegek mindenesetre magyarul szólalnak meg.


1. ábra. Szarmata aranyszarvas a magyar hieroglif írás jeleivel



Szergej Botalov régész írja, hogy a hunok a korszak meghatározó népe, a leleteik száma azonban ehhez képest alacsonyabb a vártnál, mert a korai hun emlékanyagot szarmatának, a késeit meg gótnak szokás minősíteni. 

Van olyan vélemény is, miszerint szarmata név alatt jórészt hunok, vagy hunok által vezetett népek jelentek meg Európában. 

Nem tisztünk a régészeti, történészi kérdések eldöntése, dolgunknak csupán az elolvasható magyar szövegek felmutatását tekintjük. Ezt is azért, mert a "szakemberek" körében is tapasztaljuk az ostobaság és a hazudozás mindent elborító sötétségét. 

Eközben azonban óvatosan kell eljárnunk, nehogy akaratlanul is a felfedezett rovásszöveg muzeológusok általi megrongálása alakuljon ki a dologból, mint történt az a budapesti hun(?) jelvénnyel is a Magyar Nemzeti Múzeumban. Szerencsére, a most bemutatandó csodaszép szarmata aranyszarvast nem hazai múzeumban őrzik, ezért talán nincs annyira kitéve a finnugrista hun- és rovásgyűlölet leletpusztító hatásának.



2. ábra. Az aranyszarvas agancsán olvasható hieroglifikus Jó nagy sarok (esetleg csak Jó nagy sar) mondat



3. ábra. A hieroglifa az aranyszarvasról (balra) és a székely írás "j" betűje (jobbra)



4. ábra. A nagy hieroglifa az aranyszarvasról (balra) és a székely írás "n" betűje (jobbra)



5. ábra. A sarok (ekkor esetleg még csak sar) hieroglifa az aranyszarvasról (balra) és a székely írás "s" betűje (jobbra)



6. ábra. A szarmata aranyszarvas törzsén további, a pontatlan fénykép miatt nehezebben azonosítható jelek vannak, esetleg a Jó ős, a Nagyon jó ős vagy a Nagy sarok a jó ős mondat elolvasható




7. ábra. A szarmata aranyszarvas ős hieroglifája (balra) és a székely írás "us" (ős) szójele (jobbra), a Tejút hasadékában születő Isten jelképe (ligatúra, a benne látható szár jelet nem kell hangzósítani)




8. ábra. A szarmata aranyszarvas szár "úr" hieroglifája, a Tejút hasadékában születő napisten jele (balra) és a székely írás "sz" betűje (jobbra)


Az aranyszarvas szövege arra utal, hogy a szkíta-hun-szarmata időkben az úr szavunk még szár-nak, a sarok szavunk pedig sar-nak hangozhatott. A sar és a szár egyaránt a korábbi tar "égig érő fa, világoszlop", az Istennel azonos Tejút nevének származéka. Hérodotosz is azt jegyezte fel, hogy a szkíta napisten neve Ojtoszür (sumerül Utu sar, magyarul Üdő úr - VG) volt. Ennek felel meg a szár "úr" jel használata is az ős hieroglifa belsejében (7. és 8. ábra). A függőleges egyenes alakú jel az Istennel azonos égig érő fa szárát ábrázolja. Az "us" (ős) hieroglifa belsejében azért szerepel, mert karácsonykor a Tejút hasadékában születik a Nap. Azaz kétségen kívül az Istent jelképezi, akinek ma az egyik jelzője az úr. A székely írás és a szarmata szarvas szövege megőrzött némi adatot a magyar nyelv hun kori állapotáról. 

Milyen jó, hogy ez az értékes és szép lelet nem a Magyar Nemzeti Múzeum becsületére van bízva!



Irodalom

- Akadémikus reszelő 
- Múzeumi mese a reszelőnyomot maga után hagyó restauráló folyadékról

- A budapesti hun jelvény vascsapjának rögzítése 
- A temporius-téveszme diadalmenete 
- Egy kötelező finnugrász gúnyolódás: a Hun vót, hun nem vót formula 





Ott fent, a dombon (a kanyar után balra a negyedik házas portán) van a magyar íráskutatás legizgalmasabb műhelye, a veleméri Sindümúzeum, ahol egy valódi őrségi szállás is várja a falusi turizmus vándorait 




További blogbejegyzések

A tóka részlete




Ne fogadjon el utángyártott, vagy gyanús csomagolású őrségi szállást! Valódi, rovológus által vezetett őrségi szállás csak nálunk!




A veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóház kertjében felállított Onogesius-szobor Hankó Péter szobrászművész alkotása


Tavasszal el kellene döntenünk, hová is menjünk majd nyaralni? Bevallani sem merjük magunknak, hogy szeretnénk egy jó ajánlatot kapni, amiben nem csak szállás, hanem kulturális csemege is van? Szeretne a szép szállás mellé valamiféle értelmiségi-vonzó, de nem túl drága szolgáltatást kapni? Ha Önnek a szállás mellé a veleméri Onogesius-szobor megtekintésére támadna kedve, akkor ajánlhatjuk magunkat! Ez az ajánlatunk nem mentes minden önérdektől, viszont kétségtelenül egyedi. Az általunk ajánlott őrségi szálláson nem csak az Onogesius-szobor megtekintésére, hanem a magyar hieroglif írásról folytatott eszmecserére, a Sindümúzeumban díjtalan tárlatlátogatásra is van lehetőség az itt eltöltött nyaralás alkalmával. S mindez (a beszélgetés, a múzeum meg a szobormegtekintés is) teljesen ingyenes. Ha Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a hun-magyar romantika mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az Onogesius, az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek, mint Ön is,  aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Másutt meg mutatóba sincs. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot az őrségi szállás lefoglalása végett!




veleméri Cserépmadár szállás konyhája egykor egy őrségi parasztcsaládot szolgált disznóöléskor is, karácsonykor is, tollfosztáskor is, meg a mindennapokban is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése