2018. augusztus 5., vasárnap

Szarmata bronztükör hátoldala székely jelek párhuzamaival

Előre kell bocsátanom, hogy Szergej Botalov kazah régész szerint a régészetben a korai hun emlékeket szarmatának, a késeieket meg gótnak szokás meghatározni, ami nem csak az ő magánvéleménye, hanem tapasztalható tény. Ezért aztán könnyen lehetséges, hogy a most bemutatandó sztyeppi bronztükör sem szarmata, hanem hun - ami érthetővé tenné a székely-azonos jelek jelentkezését a tükör hátoldalán. A székely írás jeleinek megfelelőit ugyanis megtalálni a sztyeppi hun régészeti emlékeken is.



1. ábra. A szarmata bronztükör hátoldala egy székely rovásjelek előképéből (magyar hieroglifákból) alkotott felülnézeti világmodellel, alatta a , Lyukó, zsenge és Föld hieroglifákkal, az alsó sorban a hieroglifáknak megfelelő székely "j", "ly", "zs" és "f" rovásbetűkkel


A felülnézeti világmodellek szokás szerint a következő elemekből állnak: 

- A világmodell közepén az Isten valamilyen jelképe található. Esetünkben ez a Lyukó hieroglifa (a napisten egyik neve). 

- A sarkokon, esetleg az oldalfelezőkön is az égbe vezető út (Tejút, égig érő fa, világoszlop) valamilyen jelképe szokott lenni. Esetünkben a székely "zs" (zsenge) párhuzama az égig érő fa jelképe, a székely "j" (jó) jele pedig az égi folyó (a Tejút) jele. A természetben ezek egyaránt a Tejútnak felelnek meg.

- Mindezen jelekből alkotott rendszer kerete a körbe zárt kereszt alakú hieroglifa, a székely írás "f" betűjének, a magyar hieroglif írás, a kínai írás és az asztrológusok jelrendszerének "Föld" jele.

Az 1. ábrán látható ismert hieroglifákból több, némileg eltérő mondat is összeállítható lenne, mert a kiolvasásuk sorrendjét és szabályát nem ismerjük eléggé. Lehetséges, hogy ilyen általános szabály nem is volt, azonban az afrászijábi tál, a karcagi csatkarika és a berekböszörményi gyűrű hieroglifikus szövegei alapján mégis kibontakozik egyfajta olvasási rend. Feltehetően nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy ebből az írásemlékből a Jóságos Lyukó zsendülő földje mondatot olvashatjuk ki.










További blogbejegyzések




A veleméri műemléktemplom, amelynek két tanulságos rovológiai nevezetessége is megtekinthető


Ha Ön, kedves olvasó eddig eljutott a cikk olvasásával, akkor megérdemel egy kis ajándékot, egy különleges nyaralási ötletet.  Elfogadna olyan ajánlatot, amiben nem csak őrségi szállás, hanem némi kulturális csemege is van, ami nem kerül túl sokba? Akkor megtalálta! Ajánljuk magunkat! Ez persze nem mentes minden önérdektől, viszont kétségtelenül egyedi. Az általunk javasolt őrségi szálláson a magyar hieroglif írásról is folytathat eszmecserét, nem is beszélve a Sindümúzeum díjtalan meglátogatásáról az itt eltöltött nyaralás alkalmával. S mindez (a beszélgetés és a Sindümúzeum is) teljesen díjtalan. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn keresőkulcsok mentén keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a szép táj mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek, mint Ön is,  aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot a rovológus által vezetett őrségi szállás lefoglalása végett!



Onogesius hun vezér szobra a Csinyálóház (egy különleges őrségi szállás) alatt áll és vár a Teremtővel való koccintásra



Édes fiam! Ha egy biztonságos helyet keresel nyaralás céljára, ahol a török idők óta nem járt felfegyverzett iszlámhitű, akkor Velemért ajánlom, abban a békés, erdőkkel koszorúzott, termálstrandokkal és tavakkal körülvett gyönyörű völgyben! www.csinyalohaz.hu www.cserepmadar.hu

2 megjegyzés:

  1. Jóságos Napisten (Égisten, Teremtőisten) zsendülő Földje?☺💛

    VálaszTörlés
  2. Oda egy székely "ly" betűvel azonos alakú jel van írva, amit több más példa alapján Lyukó-nak olvashatunk ki, ha hieroglifikusan (szójelként) olvassuk. Ő volt a napisten, az égisten és a teremtő isten is, de nem az van odaírva, hanem a Lyukó. Néha a fantáziánk helyett a jelekre is hagyatkoznunk kell. Köszönöm a figyelmedet!

    VálaszTörlés