2018. március 12., hétfő

66 A M. Pallottino által közölt etruszk váza jelei

Massimo Pallottino közölte egy etruszk váza fényképét (2. ábra). A vázán lévő vadászjelenet (1. ábra) érdemes a figyelmünkre, mert a rajta lévő jelek igen régiek és a magyar párhuzamok (a magyar hieroglif írás jelei) alapján értelmezhetőek is. E jelrokonság eredete a kőkori ősvallás jelkészletére mehet vissza. 

Minden vallás három elemből (elméletből, szertartásból és jelképekből) áll s ez vonatkozik a több tízezer évvel ezelőtti közös ősvallásra is. Az Afrikából 100 ezer évvel ezelőtt a Közel-Keletre költöző Homo sapiens sapiens lényegében ugyanazokat a jelképeket használta az ősvallási témák illusztrálására. Pl. az Isten égi alakját jelentő Orion csillagkép rajza minden törzsnél nagyjából hasonló lehetett és az "atya" szót jelenthette. Ezek a közös jelképek jórészt azonosak a székely írás jeleivel (az Orion csillagkép rajzából a "ty" rovásbetű alakult ki) és később bekerültek az ismert írásrendszerekbe (a sumér és a kínai írásban az Orion csillagkép rajza az "atya" szójele), ahol napjainkig megőrződtek.  Ezek a feltűnő és gyakori jelhasonlóságok azt a reményt keltik, mintha a székely írás segítségével az ismert etruszk szövegek elolvashatóak lennének, ez azonban egyelőre nem bizonyított. Az (esetleg görög eredetű?) etruszk vázákon lévő képszerű jelkompozíciók értelme azonban nyilvánvalóan megközelíthető a magyar hieroglif írás szójelei segítségével.

Az égbe vezető útra utaló jelképek (6. ábra) alapján nyilvánvaló, hogy itt az égi szarvasvadászatról van szó, amelyet mi magyarok csodaszarvas-mondaként ismerünk. A Jankovics Marcell által közölt lapp mitosz szerint a Tejúton a Perzeusz, Kassziopeia és Auriga által alkotott csillagszarvas menekül a Sarkcsillag felé az üldözői elől. Hárman vadásznak rá: az Orion és a Gemini (Ikrek), akiknek nálunk Nimród, valamint Hunor és Magor felelnek meg.

Nimród neve a magyar mitológiában viszonylag kései jövevény Bonfini szerint. A fiúisten eredeti nevéről nem tájékoztat, feltehetően több neve is volt (Bél, Ak, Óg stb.). Mindenesetre a görögök úgy tudják, hogy a szkíta népek ősapja Heraklész (vö. her Ak am. Óg úr!) volt. Az etruszk isteni triász fú tagjaként tisztelték s a neve Hercle volt. A károk Heraklészt Magor néven tisztelték. Heraklész nevének változata a magyar sarok szó, amelynek jelképe a 6. ábrán látható.  A hun-utód ogur népek Heraklészt sar Ok, vagy Óg úr néven nevezték.

Az ősvallás jelképeiként használt magyar hieroglifák már a kőkorban el voltak terjedve a Pireneusoktól Dél-Amerikáig. Ebből a nemzetközi jelkészletből merítettek azok a népek, akik később saját írást kívántak kialakítani, megőrizve a régi közös jeleket is. Ennek köszönhető, hogy az etruszk és a magyar jelkészlet között oly sok egyezés található. 

Ezek az egyezések szó- és mondatjelek, amelyek az archaikus alkalmazásokon jelentkeznek meggyőző mennyiségben. Nincs okunk abban kételkedni, hogy ezek az etruszk jelek értelmezhetők a magyar jelkincs segítségével. Alátámasztják a Mario Alinei által kimutatott etruszk-magyar nyelvrokonság kérdését is. Hozzá kell azonban tenni ezekhez, hogy hasonló egyezések más népek jelkészletével is kimutathatók.




1. ábra. Vadászjelenet a M. Pallottino által közölt etruszk edényről a magyar hieroglif írás jeleivel a csodaszarvas és az Orionnal azonosított fiúisten ábrázolásával



2. ábra. A M. Pallottino által közölt etruszk edény




3. ábra. A vízszintes hullámvonal az edényeken gyakori, feltehetően az óceán jelképe



4. ábra. A Föld szakrális középpontjának jelképe




5. ábra. Napjelkép




6. ábra. A sar "sarok, úr" jele, a hegycsúcsokból rakott lépcsőn lehet feljutni az égbe




7. ábra. A svasztika az Éden egy forrásból fakadó négy szent folyójának a térképe, mindegyik karja azonos a székely írás "j" (jó "folyó") jelével




További etruszk vázák jelei

A VOLTERRAI "AK ÜGY" MONDATOS ETRUSZK VÁZA JELEI 

http://vargagezairastortenesz.blogspot.hu/2018/03/egy-volterrai-etruszk-vaza-jelei.html

http://vargagezairastortenesz.blogspot.hu/2018/03/volterra-etruszk-muzeumanak-magyar.html








veleméri Cserépmadár szállás kertjében, kávé mellett



Amennyiben még nem tudja, hogy hol tölti el a nyaralásra szánt időt - akkor látogasson meg Veleméren és pihenjen nálam a Cserépmadár szállás és Csinyálóház nevű szálláson! Ez esetben módunk lenne néhány rovológiai tárgyú beszélgetést összekapcsolni az őrségi szálláson eltöltött hétvégével, vagy huzamosabb idejű nyaralással. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet, akkor nálunk megfelelő terepet talál. Nyilvánvaló, hogy különleges élményben lehet része. Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek csak itt és csak nálunk kaphatják meg ezt a legjobbaknak való szellemi csemegét. Volt szerencsém a milánói Boscolo-ban, egy ötcsillagos szállodában is eltölteni néhány napot és állíthatom, hogy az igen magas színvonalú kiszolgálásnak volt egy súlyos hibapontja: az alkalmazottak egy szót sem szóltak a magyar írástörténetről s a szállodai környezetben sem volt egyetlen rovásfelirat sem. Ha Ön ezt a nyaralási malőrt el szeretné kerülni, akkor - amennyiben javasolhatom - hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot!

1 megjegyzés:

  1. Pallottino magyarázata megfejtése nem fedi le a rajzolatot!

    VálaszTörlés