2018. szeptember 12., szerda

Az Élet és Irodalom a hét nyelvészeti könyveként említi a Magyar hieroglif írást

Kovács Zoltánt, az És főszerkesztőjét még az elmaradt rendszerváltás előtti időkből ismerem. Becsültem a cikkeiben megmutatkozó bátorságáért. 







Amikor az És főszerkesztője lett, egy nyulfarknyi kis írásom (talán csak egy hozzászólásom?) meg is jelent a lapban. Mégis, az ismeretségünk ellenére sem sikerült egyetlen cikket sem áterőszakolni a szerkesztőség védelmi vonalain a székely rovásírásról. Szomorúan konstatáltam ezt, mert a székely írás eredetének tisztázásával múlattam az évtizedeimet és egy sor különös jelenségre figyeltem fel, amiről úgy gondoltam, hogy a közönségre is tartozna. 

Azzal az indoklással tért ki a főszerkesztő úr a közlés elől, hogy a téma túlságosan átpolitizált. Ezt persze hibás indoklásnak gondoltam és gondolom ma is, hiszen a politika a ballib hatalom kénye-kedve szerint alakult, amiről sem az írásunk, sem a kutatója nem tehetett s arra hatással sem rendelkezett. Egyébként sem politikai, hanem tudományos kérdésnek tekintettem a dolgot. A szerkesztőségnek persze joga van önálló arculat kialakítására s eközben néha tévednie is szabad. Mégis úgy éreztem, hogy cenzúra alá esett a magyarság jelentős kulturális értéke.

Most azonban, mintha megtört volna a jég. Az És 2018. szeptember 7-én, nagyjából egy évvel a könyv megjelenése után, a hét könyvei között említi a Magyar hieroglif írást, a székely írás előzményét. Bejött volna a névváltás? Érdemes néha feltalálni egy-egy új írást, hogy a cenzúrát kijátszhassuk? Talán mégis megírhatom a lap számára azokat az érdekes dolgokat, csak a székely írás helyett a magyar hieroglif írás nevet kell használjam?

A könyvek listáját persze egy könyvesbolt, az Írók Boltja, tehát hozzáértő állította össze, remélhetőleg a kötet elolvasása és forgalma alapján. A főszerkesztő úr talán észre sem vette, hogy valami hiba csúszott az eljárásba, erőtlennek bizonyult a védelem. Mégis, a dolog megtörtént s ezt ünnepnek tekintem. 

Kedves Zoltán! Köszönöm a halovány reménysugarat is!

Ui: További képek.




















Ha Ön, kedves olvasó eddig eljutott a cikk olvasásával, akkor megérdemel egy kis ajándékot, egy különleges nyaralási ötletet.  Elfogadna olyan ajánlatot, amiben nem csak őrségi szállás, hanem némi kulturális csemege is van, ami nem kerül túl sokba? Akkor megtalálta! Ajánljuk magunkat! Ez persze nem mentes minden önérdektől, viszont kétségtelenül egyedi. Az általunk javasolt őrségi szálláson a magyar hieroglif írásról is folytathat eszmecserét, nem is beszélve a Sindümúzeum díjtalan meglátogatásáról az itt eltöltött nyaralás alkalmával. S mindez (a beszélgetés és a Sindümúzeum is) teljesen díjtalan. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn keresőkulcsok mentén keres magának egy őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet az írástudomány és a szép táj mellé, akkor mi tudjuk ajánlani a legkedvezőbb megoldást! Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek, mint Ön is,  aligha találnak jobbat a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóháznál, e jellegzetes őrségi szálláshelynél, mert írástörténész által működtetett Cserépmadár szállás és Csinyálóház Veleméren is csak egy van. Igazán kár lenne haboznia, inkább hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot a rovológus által vezetett őrségi szállás lefoglalása végett!




A veleméri Cserépmadár szállás egyik fürdőszobája

2 megjegyzés:

  1. István Szekeres Magyar hieroglif írás -ra  Nincs megjeleníthető elem az És-ben.
    www.csinyalohaz.hu Mert minden héten más könyvet szemelnek ki. Ám a mondott héten az volt, amit írtam. S az a heti képeket bele is tettem a cikkbe. Ha alaposan kinagyítod, akkor olvasható a dátum: 2018. szeptember 7. Azóta is volt alkalom, hogy megemlítették a könyvet, de annak az említésnek a képeit nem tettem bele a cikkbe. Köszönöm a figyelmedet!
    István Szekeres Először is: Kinagyítottam. „A HÉT KÖNYVEI” rovat az ÉS LXI. évfolyam 38. lapszáma, amelynek dátuma: 2017. szeptember 22. Ott a könyved említve sincs! Másodszor, megismétlem: Magyar hieroglif írás -ra  Nincs megjeleníthető elem az És-ben! Ennyi.
    www.csinyalohaz.hu István Szekeres Kedves István! Elmondom szájba rágva is, mert sehogyan sem akar neked leesni az a papírtantusz. Az És minden héten másik listát közöl és a régieket nem őrzi meg. Ezért, ha most keresed, nem találhatod meg benne a régebben megnevezett könyveket. Vagyis nem én írtam valótlanságot és az sem érdekes, hogy most mit lehet megtalálni az Ésben. Csupán az nyilvánvaló, hogy alkalmatlan a kutatási módszered. Az És ugyan felajánlja, hogy a könyvek szerzőinek ad egy írásos igazolást arról, hogy a könyv szerepelt valamikor a listáján, de úgy gondoltam, hogy ennyire nem kellene pitiánernek gondolni a cikkem olvasóit. Ezért nem kértem ilyen igazolást és nem is fogok. Aki nem hiszi el azt, amit írtam a cikkben, az maradjon kétségek között. A cikkem harmadik képén szerepel a könyvem. Még az is kiderül a képből, hogy az az És honlapjáról való. Vagyis alaposabban keresve mégis csak megtalálható ott az én könyvem, csak a te kutatásod nem volt eléggé körültekintő. Nyilván azért, mert a lelked mélyén szeretnél valami hibát találni abban, amit írtam, miközben a teljesítményem elismerése nem fér bele a világképedbe. Te már ismételten leírtad, hogy a könyveimet nem tekinted komolyan vehető irodalomnak. Megértem, hogy berzenkedsz minden ellenkező értelmű hír hallatán. Sajnos a fentiek alapján az derült ki, hogy a világképed sántít. Meg kéne emésztened. Köszönöm a figyelmedet!
    István Szekeres Géza! Én mindig adatokkal dolgoztam és dolgozom. Mindig megkeresem, és meg is jelölöm nevük szerint azokat, hogy mit, hol, kinél, hol találtam meg. Az általad megadott lapszámban nem találtam meg, mert már a dátumod sem egyezett. Ezért rákerestem az „És” -ben a „Magyar hieroglif írás” -ra is, és azt írta ki a kereső, hogy:  Nincs megjeleníthető elem. Az pedig, hogy ki mit hisz el a „pitiáner” olvasóid közül, azzal nem foglalkozom... Mert az az egyetemes írástörténeti felkészültségüktől függ...
    www.csinyalohaz.hu Még mindig nem tudok mást mondani, mint hogy a keresésed nem volt jó. Egyébként is, hiú ábránd azt gondolni, hogy amit egy kereséssel nem lehet megtalálni a neten, az nem is létezik. A cikkemben benne vannak a szükséges képek, te meg nem vagy köteles mindent megérteni.

    VálaszTörlés
  2. Legutóbb erre kerestem rá: "Élet és Irodalom Magyar hieroglif írás"

    és ez jött be:

    A HÉT KÖNYVEI | ÉLET ÉS IRODALOM
    https://www.es.hu/cikk/2017-09-22//a-het-konyvei.html
    2017. szept. 22. - A magyar nyelv régi és új szóláshasonlatai. Tinta Könyvkiadó, 786 old., 7990 Ft. Varga Géza: Magyar hieroglif írás. Írástörténeti Kutatóintézet ...

    Többször ellátogatott már erre az oldalra. Az utolsó látogatás ideje: 2019.06.21.

    Próbáld meg te is így keresni s akkor talán megtalálod, amit keresel.

    VálaszTörlés