Oldalcsoportok

2018. május 28., hétfő

Alán amulett a jóságos Lyukó Isten jelképével

A jelen cikksorozatban bemutatott alán amulettek között kivételes jelentőségű az e cikkben tárgyalt példány, mert a lábait szemlélő számára kétségtelenné válhat, hogy az alán(?) szobrocska szójelekből van összeállítva. 

1/a. ábra. A jóságos Lyukó isten amulett (középen), az amulett szójelei (balra fent) és a párhuzamos székely betűk

Az alán amulettek jellemzője, hogy különös, torz tartásban ábrázolják a fennvalót. Ennek a torz tartásnak két magyarázata is lehetséges. Az egyik szerint azért ilyen különös a tartása ezeknek az alakoknak, mert jelekből vannak összerakva (ezt vallja e sorok írója is). A székely írásjelek ismerői könnyen azonosíthatják is e jeleket. 

Azonban a többi szobrocska alapján felmerülhet a kétely a székely jeleket nem ismerők körében, hogy nem csupán a táncoló, transzban lévő sámán ábrázolását látjuk-e? 

Nos, ezt a dilemmát oldja meg ez az alán amulett. A szobrocska lábai ugyanis a hieroglifával azonosíthatók. Első pillantásra úgy tűnhet, mintha az egyik lába letörött volna, de - jobban megszemlélve - erről szó sincs. Az amulett felülete ép, törésnek semmi nyoma. Ez az antropomorf alak azért ilyen, mert a lábai helyére egy szabályos hieroglifát (a székely írás "j" betűjének elődjét) tette az alkotója.

Ezért aztán okunk van annak feltételezésére, hogy ha az alak egyik testrészét feláldozták az olvashatóság kedvéért (a láb helyére jelet tettek), akkor a többi testrész is lehet elolvasható.  


1/b. ábra. A jóságos Lyukó Istent ábrázoló alán(?) amulett, az ágyék táján kidomborodó Lyukó jel az élet forrását jelképezi



2. ábra. A szobor lába a kacskaringó alakú hieroglifa


3. ábra. A Diringer által közölt csukcs "jó" szójel



4. ábra. Szkíta szarvas a jóságos Lyukó mondattal (Kazahsztán, Kr. e. VI-IV. század), jobbra lent a szkíta szarvas jeleinek székely párhuzamai, a székely írás "j" és "ly" betűi, a szarv elülső, előre nyúló nyúlványa a Tejútra utaló ügy "folyó" jel s ez ismétlődik meg a szarv végén is



5. ábra. Az alán amulett ágyékán lévő Lyukó jel az élet forrásának a jelképe, az Éden négy szent folyójának az Istennel azonos közös forrását is ezzel a jellel szokták jelölni a világmodelleken



6. ábra. Az amulett Isten hieroglifája megdöbbentő telitalálat, az Isten szó nem csak elolvasható (mint a 7. ábrán lévő énlakai mondatjel felső részén), hanem az alakja meg is jelenik előttünk



7. ábra. Az énlakai unitárius templom Egy isten mondatjelének teteje ugyanabból az "us" (ős) és "nt/tn" (Ten) jelekből áll, mint amit az alán szobrocska 6. ábrán látható felső részén sejtünk 


A fenti összefüggések alapján a székely írás előzményét használták a szkíták, a hunok és az avarok is. Ez az ősvallási célokra használt jelkészlet szójeleket alkalmazott és általánosan el volt terjedve a sztyeppén is, meg azon túl is. Az alán(?) amulett jelhasználata ennek az általános alkalmazásnak egy szelete. Úgy tűnik, hogy az alán(?) amulettek jelhasználata egy olyan hun-szkíta jelhasználat szerves része, amelynek a székely írás az egyenes örököse. Igazat kell adnunk azoknak a magyar forrásoknak, amelyek a székelyek írásáról szólván hun-szkíta írásnak nevezték azt.



veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóház (egy százéves parasztházból kialakított igazi őrségi szálláshely) várja Önt! 


További cikkek





A magyar írástörténet kutatását támogatja, ha nálam nyaral a veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóházban, egy hiteles őrségi parasztházban 






veleméri Cserépmadár szállás kertjében, kávé mellett


Javaslom az olvasónak, hogy - amennyiben még nem tudja, hogy hol tölti el a nyaralásra szánt időt - akkor látogasson meg Veleméren és pihenjen nálam a Cserépmadár szállás és Csinyálóház nevű szálláson! Ez esetben módunk lenne néhány rovológiai tárgyú beszélgetést összekapcsolni az őrségi szálláson eltöltött hétvégével, vagy huzamosabb idejű nyaralással. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet, akkor nálunk megfelelő terepet talál. Nyilvánvaló, hogy különleges élményben lehet része. Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek csak itt és csak nálunk kaphatják meg ezt a legjobbaknak való szellemi csemegét. Volt szerencsém a milánói Boscolo-ban, egy ötcsillagos szállodában is eltölteni néhány napot és állíthatom, hogy az igen magas színvonalú kiszolgálásnak volt egy súlyos hibapontja: az alkalmazottak egy szót sem szóltak a magyar írástörténetről s a szállodai környezetben sem volt egyetlen rovásfelirat sem. Ha Ön ezt a nyaralási malőrt el szeretné kerülni, akkor - amennyiben javasolhatom - hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot!



Egy jellegzetes szobabelső a veleméri Cserépmadár szálláson




A veleméri Cserépmadár szálláson a fürdőszobák előteréből van egy ma már nem működő kijárat az udvar felé is az egykori borospince maradékaként (csak szellőztetésre, benapozásra használjuk), ennek az őrségi szállásnak a pincéje autentikából megbukott, mert egyetlen boroshordót sem tartottunk meg benne, az alapos korszerűsítésnek (például az elektromos padlófűtésnek) köszönhetően azonban kitűnően használható fürdőszoba lett belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése