Oldalcsoportok

2018. április 26., csütörtök

Kaitag szőnyegek magyar jelek párhuzamaival

Az archaikus mintájú keleti szőnyegeken sok párhuzamát találjuk a székely írás és a magyar hieroglif írás jeleinek. Azt bizonyítja ez, hogy a székely írás a magyar hieroglif írásból alakult ki, amelynek jelei keleten szinte minden nép hagyományában megtalálhatók és általánosan ismertek, vagy azok voltak.

Ebben a cikkben néhány kaitag szőnyeg jeleit mutatjuk be, mellettük szerepeltetve a magyar megfelelőket. A szemet gyönyörködtető szőnyegremekek Dagesztánban és a Kaukázusban készültek és egyedi mintakincsükkel emelkednek ki a keleti szőnyegek színpompás világából.  Nem mulaszthatjuk el annak megemlítését, hogy egykor ez a táj a hunok és a hun utód népek (köztük a szabír néven szereplő magyarok)  hazája volt. Itt éltek eleink, amikor 531 táján számukra elkészült a Szent Korona a mervi oázisban és 523-ban megszületett az első magyar nyelvű bibliafordítás is. 

A hun-magyar kultúra hallatlanul gazdag és termékeny időszaka volt ez. Nem véletlen, hanem a hun és hun-utód hatás jele, hogy e szőnyegeken ilyen gazdagságban bukkannak fel a magyar hieroglifák. Az elemzésük szükséges a magyar jelkészlet megismeréséhez. 



1. ábra. A szőnyeg sarkaiban szerepel a Jóma ("jó magas, jó mágus" - egy kőkori isten neve) ligatúra, képi tartalma a magasba vezető folyó (a lépcső és a kacskaringó alakú hullámtaraj ligatúrája), vagyis az istennel azonos Tejút ábrázolása, a Jóma istennév rokona a magyar nyelvben az ima 



2. ábra. Magyarszombatfai tál sarkaiban lévő Jóma ten "Jóma isten" mondatjel



3. ábra. Antik kaitag szőnyeg, jobb oldalán a szőnyeg jelei, bal oldalon a nékik megfelelő székely jelek



4/a. ábra. A kaitag szőnyegen a lépcsős toronytemplom ábrázolását látjuk, a toronytemplom tetején a világoszlop (a Tejút) áll, a Tejút hasadékának ábrázolása felett a Ten, vagy az Isten hieroglifával, a Ten jeltől jobbra és balra egy-egy lépcső látható önállóan és jelszerűen, amelyek megfelelői a magyar hieroglif írásban a magas és a hieroglifák, a piramis belsejében és a szőnyeg sarkain egy-egy háromszög alakú sarok jel is látható 



 


4/b. ábra. A fenti kaitag szőnyeg magas isteni kő mondata (középen), az eget tartó fa csúcsán a  ten, vagy isten jel, a fa legörbülő ágai a "tprus" (tapar us "szabír ős") jelet idézik, azt támasztja alá, hogy a ten (balra fent) és a tprus (jobbra fent) eredetileg egyetlen jel volt




4/c. ábra. Az Éhmann-féle hun függő magasságos Khuar köve mondatjele



5. ábra. Gyimesi hímes tojás a lépcsős toronytemplom hasonló, de jelszerűbb ábrázolásával, ez a piramis már csak a két lépcsőből és a háromszög alakú sarok jelből áll, a jelmontázs olvasata: magasságos sarok köve




6. ábra. A kaitag szőnyegen az Istennel azonos égig érő fa látható a magyar hieroglif írás szár "úr" jelének megfelelő megformálásban



7. ábra. Bajánsenyei tejesköcsög a szár "úr" jellel


A magyar hieroglif írás tankönyvszerű bemutatása a közelmúltban megjelent Magyar hieroglif írás c. kötetből ismerhető meg. 








veleméri Cserépmadár szállás kertjében, kávé mellett


Látogasson meg Veleméren és pihenjen nálam a Cserépmadár szállás és Csinyálóház nevű szálláson! Ez esetben módunk lenne néhány rovológiai tárgyú beszélgetést összekapcsolni az őrségi szálláson eltöltött hétvégével, vagy huzamosabb idejű nyaralással. Amennyiben Ön az őrségi szállás félpanzióvalőrségi szállás medencévelőrségi szállás SZÉP-kártyávalőrségi szállás Őriszentpéteren, netán az őrségi szállás Szalafőn szempontok alapján keres magának őrségi lakosztályt, vagy őrségi szálláshelyet, akkor nálunk megfelelő terepet talál. Nyilvánvaló, hogy különleges élményben lehet része. Az írástörténet és az őrségi jelkincs iránt érdeklődő igényesek csak itt és csak nálunk kaphatják meg ezt a legjobbaknak való szellemi csemegét. Volt szerencsém a milánói Boscolo-ban, egy ötcsillagos szállodában is eltölteni néhány napot és állíthatom, hogy az igen magas színvonalú kiszolgálásnak volt egy súlyos hibapontja: az alkalmazottak egy szót sem szóltak a magyar írástörténetről s a szállodai környezetben sem volt egyetlen rovásfelirat sem. Ha Ön ezt a nyaralási malőrt el szeretné kerülni, akkor - amennyiben javasolhatom - hívja a 06(20)534-2780-as telefonszámot!




veleméri Cserépmadár szállás és Csinyálóház (egy igazi őrségi szállás) kertjében lévő Lugasvég a reggelizések, sörözések és beszélgetések kitűnő terepe


Ha a kedves olvasó azt gondolná e veleméri képek láttán, hogy az Őrség maga a földi paradicsom, akkor találkozik a véleményünk. Én ugyan kétségkívül elfogult vagyok, de ezt senki se irigyelje tőlem, mert mindenki az lehet, ha nálunk nyaral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése