tag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post7336088515052858959..comments2024-03-27T06:04:34.381-07:00Comments on Varga Géza írástörténész: Laszlovszky András akaratlanul is elismeri a sumér és a magyar nyelv valamiféle rokonságátVarga Géza írástörténészhttp://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-10948714318993526762019-08-17T08:51:37.159-07:002019-08-17T08:51:37.159-07:00Nevem Senki a fészbukon: "Az jó, ha termékeny...Nevem Senki a fészbukon: "Az jó, ha termékeny vitákban kristályosodik ki egy valószínűsíthető igazság, az viszont káros, ha nincs akarat a párbeszédre. András hatalmas tudásanyaga egy tiszteletreméltó tudással párosítva jó ütőkártya lenne, ha vitában érlelné ezen kincseit. Magam, aki a trendeket figyelem, legalább 4 féle koncepcióval találkozom a fészen. Szekeres, Varga, Laszlovszky, és a legfontosabb - Szeged. Most nem foglalkozom külön-külön minddel, csak annyit, hogy meglehetősen ízléstelen utóvédharcokat folytat a nyelvészet némely - itt meg nem nevezett - képviselője, az alpári kirohanásokat is felvonultatva. Laszlovszky egy félig-meddig areális nyelvelméletet dajkál láthatólag, amit Götz már a 90-es években kidolgozott ( zürichi előadása 1992-ben, majd a Keleten kél a nap c. könyvében ) , míg Szekeres néhány figyelemreméltó tanulmányt fejlesztett egy szerinte üdvös irányba. Varga pedig járja a saját útját, ami az anyaggyűjtéssel messze megelőzi a többit, az ezekből levonható következtetéseit azonban nem ütközteti a felsorolt szakmánybeliekkel. Ugyanezt elmondhatom mindőjükről. Nincs párbeszéd, személyeskedések vannak. A MTA rovásszekciója persze hallgat, mivel ilyen nincs is. Valahogy nincs ínyére a rovás kutatása, mintha a 19. sz-tól kezdődne a történelem magyarokra vonatkozó része. Természetesen a dogmával, amit még a levert szabadságharcunk utáni bach korszak emblematikus osztrák prominensei dolgoztak ki. Ez van most lebomlóban, és remélhetőleg az új generációs nyelvészeink kritikai vizsgálatnak vetnek alá."<br /><br />Babos Ágnes ugyanott: "Még mindig nem szabad a Tudósnak nevét adni, csak senkinek, aki pedig csak elég bátortalanul is, de valamit akar mondani... Én csak annyit mondok, nem tudósként, csak egyszerű művészként, hogy hajrá Kásler Miklós! Hajrá Magyar múlt feltárására összeállt magyar csapat! Hajrá Magyar Igazság! Mindannyian tudjuk, hogy mi az Igazság, ezért köszönet mindenkinek, aki a nevét adja hozzá, hogy megkeresi és bizonyitja az igazságot....Köszönet Géza Varga munkájáért....A könyveit használtam tanitás közben..."<br /><br />Válaszaim ugyanott:<br /><br />Kedves Ágnes! Örülnék, ha ezt Kásler Miklós miniszter úrnak is megírnád, mert egy éve nem kapok komolyan vehető választ sem tőle, sem a beosztottaitól, arra a kérésemre, hogy kíséreljék meg megismerni és felhasználni a magyar hieroglif írást, azaz a muzeológusok olvassák már el azt több száz, vagy több ezer hieroglifikus írásemléket, ami a múzeumok polcain döglik felhasználatlanul. Előre is hálásan köszönöm!<br /><br />Kedves Nevem Senki! Ezt ugye nem gondoltad komolyan: "Varga pedig járja a saját útját, ami az anyaggyűjtéssel messze megelőzi a többit, az ezekből levonható következtetéseit azonban nem ütközteti a felsorolt szakmánybeliekkel." Eddig ennek az ellenkezőjét hallottam, hogy igen kemény kritikákat szoktam kiosztani. Köszönöm a hozzászólásokat!Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-7969734628508846432019-08-12T12:09:40.285-07:002019-08-12T12:09:40.285-07:00Ekéznének, ha sikerülne nekik. Felkészültség hiány...Ekéznének, ha sikerülne nekik. Felkészültség hiányában azonban sorozatosan belebuknak. Ismerem a fajtájukat. Ha bebizonyítod nekik, hogy tévednek, akkor befejezik az acsarkodást és eltűnnek. Ez a legtöbb, amire képesek. Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-42811301640432159762019-08-07T07:55:42.885-07:002019-08-07T07:55:42.885-07:00Nevem Senki a fészbukon:
Kedves Géza!
Látom, ho...Nevem Senki a fészbukon: <br /><br />Kedves Géza! <br />Látom, hogy ekéznek itt is, nem kell velük foglalkoznod. Szellemi irtóhadjáratukat már elvesztették, utóvéd harcok vannak. Épp olvastam Darai Lajos összefoglalóját a Kárpátmedence folyamatosan itt lakó népességéről, ami egészében meggyőző, részleteiben azonban finomításokra szorul. Következetességed tiszteletreméltó tudásod irritálja a magukat tudományos mezben ábrázoló koncepciózus ellenérdekelteket, ami a MTA régi elvtársainak elvárásait tükrözik. A bizonyítékok ereje és az idő azonban nekünk dolgozik. <br /><br />Ölel kölni barátod<br /><br />Köszönöm! Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-34070125474653626892019-08-04T21:32:05.164-07:002019-08-04T21:32:05.164-07:00
A hetvenes - nyolcvanas években Komáromban ... <br /><br />A hetvenes - nyolcvanas években Komáromban feltártak vagy tíz avar temetőt , de a központi temetőt nem sikerült megtalálni , míg végre a volt v Akasztófadombon a Bene térségében az is előkerült. Az avar helyi –király sírjából előkerült ővveret. A VIII.században ez a szimbólum az Avaroknál az egyenlőszárú köröszt a tüz magját szimbolizálta,míg a sólyom volt a közvetítő ég és föld között. Az elődeinknél a rimalányok voltak a tűz őrzői .Annak a tűznek az őrzői, amely a szivünkben él Isten kegyelméből, hogy népünk, nemzetünk szívében megőrizze az érdek nélküli szeretetet.<br /> Vágyaink,álmaink,gondolataink a keresztbetett kettő fa lángjain szálltak , éjszaka az égbe, (népi nyelven ez volt a körösztfa)<br />s miutánn azok meghallgattattak sólyom szárnyán repültek hozzánk Isteni sugalatként a mindenható válaszai, melyek azután irányították és meghatározták az életünk menetét a jó szellemében.<br />Egyenlőszárú köröszt<br /><br />- egyenlőszárú köröszt = (Kr.e.2000) A napból pattant földi tüzet jelentő körösztfa , vagy a TŰZ MAGJA <br />- egyenlőszárú köröszt =a Szent György kereszttel<br />- a Naptól pattanó , földön gerjesztett szikra eszköze a körösztfa , az e világban megjelenő fény képe . Népünk fenttartotta , minden ami a földön létezik a Napból , s végsőfokon Istentől származik.<br /><br /> Népünk jelképtárában tehát az egyenlőszárú köröszt magát a fényt jelenti , ami a teremtés alapja is , s ez állandó forgásban van , mozgásban van . Az egyenlőszárú köröszt vetülete a belőle pattanó , anyagi világunkban megjelenő fény , jelképe a KÖRÖSZTFA<br /><br /><br />marton veronika 2017.12.25. 19:50 <br />Karácsonyi üdvözlet<br /> <br />Nagyon sok szeretettel kívánok minden kedves barátomnak, olvasómnak, ismerősömnek áldott békés ünnepeket!<br /> <br />Valamikor télidőben, az távoli ókorban Sirburlakiban, a fény földrevetülése városának templomában, az ötven háza templomban a sötétség fénnyé változott.<br /><br /> <br /><br />A teremtő Istent jelentő egyes szám álló ékjele egy anatóliai kancsón. Az ék tetején Isten és ember között közvetítő égi madár. (Hacilar II., Anatolia Kr. e. 5500-5200, Történeti Múzeum, Ankara, Törökország - pbase.com)<br />A fény nyomán a teremtő Isten egy akaraton levő, egy irányba tartó „magarum” népe egymás kezét fogva szembeszállt a sötétséggel, s diadalmasan elhárította a hazájára ácsingózó gonosz, ellenséges erők ármánykodásait. Mihelyst az egyetlen isteni akaratot követők elengedték egymás kezét, s hagyták, hogy az eladdig egységes szívükbe és fejükbe betörjön, befészkelje magát az idegen, ellenséges erők sugallta kétely és eluralja az ármány, elbuktak, s szeretett hazájukból menekülésre kényszerültek.<br />Mióta világ a világ a kései utódaiknak, a magyarságnak számtalanszor meg kellett küzdenie az elveszejtésére szövetkező, szervezkedő gonosz erőkkel.<br />Higgyük, hogy népünk az ősök példáján okulva az Isten fényességét, az égi fényt követve, egymás kezét fogva legyőzi az elveszejtésére szövetkezett sötét erőket és megőrzi hazáját és a magyarságát! <br /> <br /> <br />Egymásba fonódó kéz (szobortöredék, bronz, Urartu/Öményország, Kr. e. 8-7. sz., Történeti Múzeum, Ankara, Törökország - pbase.com)<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12147954958790526661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-10284828192329121642019-08-03T08:16:36.560-07:002019-08-03T08:16:36.560-07:00Kovács László a fészbukon: Szerintem ön nem olvast...Kovács László a fészbukon: Szerintem ön nem olvasta figyelmesen András blogját. Másképpen miért is írt volna önnek?<br /><br />Varga Géza: Az igaz, hogy mindig lehet még figyelmesebben olvasni, de azt állítani, hogy nem olvastam elég figyelmesen, túlzásnak tűnik. Én úgy gondolom, hogy ennek éppen az ellenkezője igaz: senki sem figyelt fel az András által közreadott sorokban rejlő bejelentésre, amely egy tudománytörténeti jelentőségű változásról tájékoztatja a közönséget. Arról, hogy ma már elismert és jóváhagyott az, amiért a sumer-magyarológusokat vagy száz éven át szidták (a sumer-magyar szópárhuzamok felismerése). Én vettem észre, hogy ez mégis csak egy főhajtásféle Bobula Ida és társai előtt. Az persze humoros, hogy ezt éppen András nem hajlandó elismerni. Vagyis én még azt is észrevettem András soraiban, amit ő maga nem. Ez azonban természetesnek számít, hiszen az olvasók nem pontosan azt olvassák ki egy műből, mint amit a szerzője leírt. Ahány olvasó, annyi értelmezése van minden műnek. Úgy vélem, én e vonatkozásban jobban értelmezem András sorait, mint ő maga.Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-4356149603794450702019-08-03T01:41:39.512-07:002019-08-03T01:41:39.512-07:00Jogos a remény.Jogos a remény.Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-85967455635974181722019-08-03T01:40:18.754-07:002019-08-03T01:40:18.754-07:00Rabi Balázs a fészbukon: "Fordulat? Persze va...Rabi Balázs a fészbukon: "Fordulat? Persze van. Tudományos áttörések mint pl. a Szegedi genetikusok tanulmányai Árpád népéről. Egyszerűen omlik össze a f.u. őshaza elmélete ès egyre tisztábban rajzolódik ki a tudományos élet számára is az őstörténeti valóság. Nem mellesleg mindezt még az aktuális politika sem akadályozza mint korábban. Nincs ebben semmi meglepő. Már Vámbéry Ármin is arról beszélt amiről most kezd a tudományos élet. Kőrösi is egy türk néphez indult az őshazát keresve. Nincs semmi új igazán a nap alatt. Csupán egyre több bizonyosság aminek hangot kell adjon a tudomány egyre inkább. Lényegében az elmúlt pár év és az elkövetkező időszak végre feltárja a hun-magyar kapcsolatot stb. nagyon úgy néz ki a jelenlegi helyzet."Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-58335523111539446032019-08-02T22:44:08.430-07:002019-08-02T22:44:08.430-07:00Kedves András! Ha te minden indoklás nélkül kijele...Kedves András! Ha te minden indoklás nélkül kijelented az ismert és elfogadott érvek ellenére, hogy "Semmiféle ősrokonság nincs " - akkor azzal csupán magadat járatod le. Érvek bélkül nem lehet tudományos igényű vitát folytatni. A rokonságot pedig te is megengedted valamilyen fokig a cikkedben s ha most viosszatáncolsz, megint csak azt bizonyítod, hogy nem sokat lehet adni arra, amit írsz. Igen, ennyi erővel a görögök is rokonságban vannak a sumerekkel (de ettől még nem lettek sumerek, mint te írod) - hiszen ez az ősrokonság minden népre vonatkozik. Ez a rokonság azonban igen távoli. Valójában azt kellene megértened, hogy a rokonságfogalmakat kellene tisztázni és rugalmasabban értékelni. A lényeg az, hogy minden nép rokona minden népnek valamilyen fokon. Nem tagadni kell a rokonságot, hanem megérteni, feltárni. A csúsztatásra való hivatkozásod pedig csupán egy jelzőosztogatás, ami ismét csak nem eszköze a tudományos vitának. Ha többre nem vagy képes, akkor tényleg jobb abbahagyni. <br />Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-43762005147596817162019-08-02T09:49:41.139-07:002019-08-02T09:49:41.139-07:00Pedig nagyon egyszerű lenne a helyzet, ha hajlandó...Pedig nagyon egyszerű lenne a helyzet, ha hajlandó lennél megérteni, amit írtam. Semmiféle ősrokonság nincs. Az egész Eurázsiában elterjedt vándorszavak, amik a nagy jelentőségű sumer civilizáció nyelvi maradványai, semmiféle tényleges rokonság megállapítására nem alkalmasak. Ennyi erővel a görögök a sumerek, mert a templomot jelentő szavuk a sumerből jön. Hozzánk meg tőlük jött. Nem vagyok hajlandó a csúsztatástengerben evezni.Andráshttps://www.blogger.com/profile/05536936576203206870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-90054385365891562302019-08-01T23:20:33.700-07:002019-08-01T23:20:33.700-07:00Kovács László a fenti rovatban: Hát elég csúsztató...Kovács László a fenti rovatban: Hát elég csúsztatós a poszt. Nem ismert el a posztban ilyesmit. Ahogy láttam ezt a blogján ki is fejti. Talán az erkölcs megkövetelné a helyreigazítást;<br /><br />Varga Géza: Laszlovszky András konkrétan valóban nem mondta ki, hogy a sumer-magyarológusoknak volt igaza, de azzal, hogy a sumer szavak nemzetközi elterjedtségét és ezen belül a magyar nyelvben létezését kimondta, valójában mégis (az akarata ellenére - mint az a címben is szerepel) a sumer-magyarológusok igazát támasztotta alá. Ez egy ironikus cikk, ha nem vettétek volna észre. Csak L. A. emberi gyengesége, hogy az általa is belátott tények ellenére sem volt hajlandó ezt elismerni, pedig az emberi nagyságot az ilyesmikről lehetne felismerni. Mi nem érthető ezen? S miféle erkölcs az, amelyik a száz éves finnugrista hazudozás elismert lelepleződése után nem a hazudozóktól, hanem a leleplezőtől kér helyreigazítást? Nem ülsz fordítva a lovon? Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-31726406619693321842019-08-01T22:20:22.301-07:002019-08-01T22:20:22.301-07:00Ferenc Fercsi Paár a fészbuk Magyar történelem rov...Ferenc Fercsi Paár a fészbuk Magyar történelem rovatában: Géza, úgy gondolom, alappillérénél roskad meg a logikád, amit a cikkben végigviszel. Lényegében azt mondod, hogy minden ember (képletesen) Ádámtól és Évától ered, tehát minden nyelv "kettejük nyelvéből" fejlődött ki, tehát rokon. Emiatt a sumer és a magyar nyelv között is van "valamiféle" rokonság, csak az összehasonlító nyelvészet ezt nem tudja kimutatni az időrendi (+földrajzi!) távolságok miatt. De hát ez tök logikus: ha két dolog nem érintkezik térben és időben, ott nincs folytonosság, nem csoda hogy nem lehet kimutatni a kapcsolatot. A dolgok elágazva fejlődnek és kerülnek egyre távolabb egymástól. A te logikád szerint én is Charlotte Catherine de Gramont monacói hercegné (1639–1678) rokona vagyok, te meg II. Tukulti-Ninurtáé (uralkodott Kr. e. 890 – Kr. e. 884) aztán biztosan el is csevegnénk egy kofola vagy lakófröccs mellett egymással kedélyesen, néha ugyan belelesnénk egy rovásírással írt turistaszótárba, ha nagy hirtelen zavarunkban nem értenénk egymás minden szavát. Most komolyan, hogy van ez?<br /><br />Varga Géza: Kedves Ferenc! Ha szándékosan értetlenkedni akarsz, azt nem tudom megakadályozni. Lelked rajta! De úgy teszek, mintha végtelen türelmem lenne a gyermeteg gondolkodásúakhoz és a kákán is csomót kereső akadékoskodók irányában is. Tehát ebben a cikkben a finnugor rokonságfogalom helyett egy tágabb értelmezés lehetőségét sejtetem. De ezzel nem állok egyedül, mert egy nyelvész, Csúcs Sándor számára is elfogadhatónak bizonyult. Vagyis a népeket Ádámról és Éváról valóban egy ősrokonság fűzi egybe. Nem képletesen, min te mondod, hanem ténylegesen, a genetika által kimutathatóan is. Igen, ilyen alapon minden ember távoli rokona minden embernek s ugyanez a helyzet a népekkel is. Azaz aki a sumert rokontalan szigetnyelvnek mondja, az nem mond igazat. A cikkben leírom, hogy az areális kapcsolatok a szétváló népek nyelvét újra és újra megkeverte és rokonságszerű kapcsolatokat rakott a régi rokonságokra. Csak azt mondtam, hogy a nyelvészetnek nincsenek eszközei (mert a székely írás eredete nem érdekli), amelyekkel ilyen távoli korokba bepillanthatna (s ezt megismételte az egyik legismertebb magyar nyelvészprofesszor is). Ha nem értetted meg a cikket, akkor - javaslom - olvasd el másodszor, vagy harmadszor is, hátha leesik! Ami pedig azt illeti, az ingoványra és prekoncepciókra épült összehasonlító nyelvészet eddig is azt mutatott ki, amit akart. Most - az állításoddal ellentétben - éppen az van napirenden, hogy kimutatták a sumer-magyar rokonságot. Korábban pedig az európai összehasonlító nyelvészet doajenje, Mario Alinei kimutatta a magyar és az etruszk közeli rokonságát is. S ezeket azért tudták kimutatni, mert a két dolog (egyrészt a magyar-etruszk, másrészt a magyar-sumer nyelvek) az állításoddal ellentétben igenis érintkeztek, esetleg többször is. Nem tudsz ezekről? A jelek szerint más brosurákat olvastál.Tehát szó sincs semmiféle megroskadásról, amit a cikkemben írtam, azok a tények, amelyeket én jobbára csak megismétlek mások után. Köszönöm a hozzászólásodat!<br />Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-32119645144470924522019-08-01T08:57:57.426-07:002019-08-01T08:57:57.426-07:00Ui: Mivel maga a módszertan hibás, nem nagyon érde...Ui: Mivel maga a módszertan hibás, nem nagyon érdekes, hogy ki mit vét a hibás módszertan ellen - ha egyáltalán van ilyen.Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-2826105220558871062019-08-01T08:56:19.189-07:002019-08-01T08:56:19.189-07:00Kedves András! A helyzet mégis csak az, hogy nemré...Kedves András! A helyzet mégis csak az, hogy nemrégen még a sumer szavaknak sem volt joga magyar szavakhoz hasonlítani, ehhez képest most már nem csak a szóhasonlítások kaptak polgárjogot, hanem lehet valami a nyelvtan hasonlóságában is, ráadásul Csúcs Sándor kénytelen volt elismerni az ősrokonságot. Ehhez képest mit tudsz te ezek ellen vetni? Jelzőket osztogatsz te is, mint a finnugrisztika szokta száz éven át? Ez ma már nem elég. Köszönöm, hogy hozzászóltál!Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-613324113858540352019-08-01T07:44:21.151-07:002019-08-01T07:44:21.151-07:00Géza, Géza... A csúsztatásnak is van határa. :D Ha...Géza, Géza... A csúsztatásnak is van határa. :D Ha valaminek az elismerése az, hogy Révész lényegesen kevesebb módszertani hibát követ el, mint a többi sumeros fantaszta, akkor te viszont azt is elismered, hogy mivel a finnugor elméletben is kevés módszertani hibát lehet feltárni, a finnugor elmélet is igaz. Szóval hagyjuk ezt a heuréka-pillanatot inkább.Andráshttps://www.blogger.com/profile/05536936576203206870noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-61710550530385405412019-08-01T05:20:39.212-07:002019-08-01T05:20:39.212-07:00Köszönöm a figyelmét! Egyetértünk.
Köszönöm a figyelmét! Egyetértünk.<br />Varga Géza írástörténészhttps://www.blogger.com/profile/15554917163232038927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4145701705306697205.post-41943623716234297402019-07-31T10:32:18.834-07:002019-07-31T10:32:18.834-07:00Tagadni szíve joga, de legalább ne írna butaságoka...Tagadni szíve joga, de legalább ne írna butaságokat.<br />https://laszlovszkyandras.blog.hu/2019/07/28/mi_igaz_a_sumer_rokonsagbol/full_commentlist/1#c37477604 Szapáry Aurélhttp://onbox.hunoreply@blogger.com